Targi Opakowań Packaging Innovations organizowane przez Targi w Krakowie, które w dniach 24-25 września odbyły się w EXPO XXI Warszawa są dowodem na to, że przy zachowaniu restrykcyjnych obostrzeń sanitarnych możliwe jest przygotowanie targów na najwyższym poziomie.
Miniona edycja była mniejsza, ale równie korzystna dla uczestników, jak dotychczasowe spotkania. Wystawcy nie kryli zaskoczenia frekwencją. Podkreślali, że ich stoiska odwiedzili klienci, którzy mieli konkretne pytania i byli zainteresowani oferowanymi produktami i usługami. Na uwagę zasługuje atmosfera towarzysząca targom. Powitania były inne niż zawsze, mniej wylewne w gestach, ale szczere i prawdziwe. Dało się odczuć, że każdy jest bardzo spragniony spotkań i czerpie przyjemność z każdej rozmowy.
Zarówno dla wystawców, jak i gości udział w targach jest bardzo ważny. Wydarzenie umożliwiło nawiązanie nowych i utrwalenie dotychczasowych kontaktów, które są na wagę złota. Przedsiębiorcy, którzy zdecydowali się na zaprezentowanie swojej oferty, wiedzą jak istotna jest promocja i trzymanie ręki na pulsie. Podkreślają często, że korzyści płynące z udziału dostrzegają przez cały rok. Konkurencja jest ogromna a targi przykładem na to, jak z roku na rok zmienia się branża opakowań.
Dwa dni Packaging Innovations to sygnał, że targi wracają na właściwe tory. Organizatorzy są gotowi na realizację najbardziej wymagających wydarzeń, a uczestnicy spragnieni udziału w nich. Wszystkie spotkania odbywały się w skrupulatnie przestrzeganym reżimie sanitarnym. Każda osoba wchodząca na teren targów miała mierzoną temperaturę i była zobligowana do wypełnienia ankiety epidemiologicznej. Uczestnicy nosili maski i zachowywali dystans społeczny. Dozowniki z płynami do dezynfekcji rąk udostępniono na stoiskach i przestrzeniach wspólnych.
Każda branża jest inna, ale ludzie bez względu na wykonywany zawód mają taką samą potrzebę - spotkań, rozmów i nawiązywania kontaktów. Do tego nie potrzeba uścisków dłoni, wystarczy odpowiednie przygotowanie, zachowanie rozsądku i pozytywne nastawienie.
Strefa Studenta 2020 rozstrzygnięta
Pierwszy dzień Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations upłynął dla młodych projektantów pod znakiem rywalizacji. Kilkanaście prezentacji, oceny prac konkursowych i ostateczny werdykt. Do tego należy dodać wyjątkową branżową otoczkę i walkę o nagrody. To wszystko sprawiło, że konkurs na projekt opakowania „Strefa Studenta” wzbudził wielkie emocje.
Do konkursu w drugim etapie wyłoniono 16 prac w trzech kategoriach: "Wrażenie", "Funkcjonalność i Forma" oraz "Szata Graficzna". Ocenie podlegały walory wizualne, technologiczne i praktyczne. W kategorii "Wrażenie” zwyciężył projekt: "Animki - opakowanie na witaminy dla dzieci" autorstwa Olafa Stachurskiego, w kategorii "Funkcjonalność i Forma” zwyciężył projekt: "Opakowanie na cebulki kwiatowe” autorstwa Agnieszki Rosołowskiej zaś w kategorii "Szata Graficzna” zwyciężył projekt: "Wina Fina - etykiety na wino" autorstwa Gabrieli Ochalik.
Źródło: Targi w Krakowie