Od spotkania branży opakowaniowej dzielą nas dwa miesiące. Lista wystawców wypełnia się, precyzuje się również bogaty program wydarzeń towarzyszących.
Co? Gdzie? Kiedy?
Odbywające się w cyklu dwuletnim Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania stanowią najpotężniejszą tego typu imprezę w Europie Środkowo-Wschodniej, skupiając liderów branży, czołowych dostawców najnowocześniejszych rozwiązań i technologii. Tegoroczna edycja Taropaku odbędzie się w dniach 1 - 4 października i ekspozycje blisko 500 wystawców rozmieszczone zostaną w nowych pawilonach.Wiedza i doświadczenie
Targi to nie tylko rozmowy biznesowe, nawiązywanie trwałych kontaktów czy poznawanie trendów i nowości rynkowych. Jest to również doskonały czas i miejsce do poszerzania wiedzy, czy poznawania nowych uregulowań prawnych. Nie inaczej będzie i w tym roku.Kongres Przemysłu Opakowań
2 października, odbędzie się czwarta edycja Kongresu Przemysłu Opakowań.W tym roku tematem Kongresu będzie transformacja przemysłu opakowań w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zgodnie z przyjętymi przez Komisję Europejską założeniami, związanymi z ochroną środowiska naturalnego oraz surowców nieodnawialnych, gospodarki krajów Unii Europejskiej mają dążyć do „zamknięcia” obiegu produktu, od jego powstania, poprzez użycie, recykling/upcykling i ponowne wykorzystanie. Jest więc to najbardziej aktualny dzisiaj i w najbliższych latach temat inspirujący do działalności na rzecz oszczędzania nieodnawialnych zasobów wykorzystywanych w gospodarce.W doborowym towarzystwie…
Jak wynika z opublikowanego przez Polską Izbę Opakowań raportu, rynek ciągle się rozwija, jego wartość w 2017 roku wzrosła o ok. 7 procent w stosunku do poprzedniego. Analizując strukturę rynku opakowań, wyraźnie widać, że do ich produkcji najczęściej wykorzystywane są tworzywa sztuczne. W niewiele mniejszym stopniu wykorzystywana jest tektura i papier.Mając to na uwadze, targi Taropak organizowane są w synergii z Targami Polimerów i Tworzyw Sztucznych Polimertech oraz targami 4Print Week, będącymi nową odsłoną długiej tradycji targowych spotkań poligraficznych. Jakkolwiek, obecnie nie należy zagadnienia druku ograniczać tylko i wyłącznie do papieru, to nie ulega wątpliwości, że to właśnie różne techniki druku sprawiają, że opakowania stają się atrakcyjne dla klientów.