Rok 2021 dla Targów w Krakowie był rokiem wyzwań, intensywnej pracy, zaangażowania i ogromnej chęci powrotu do spotkań stacjonarnych. Pomimo wielu przeciwności organizatorzy jednych z największych imprez targowych w kraju przez 12 miesięcy śmiało i pewnie szli pod wiatr. Efekt?
6 stacjonarnych imprez targowych w ścisłym reżimie sanitarnym, 16 konferencji online, 3 konferencje prasowe, dziesiątki godzin programów towarzyszących, autorski cykl podcastów oraz premiera Telewizji Targowej podczas 24. Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie.
Targi 365, czyli wielokanałowość
Cofnijmy się w czasie do stycznia 2021 roku. "Zamrożenie" branży targowej, przedłużająca się niepewność jutra oraz narastający stres nie napawały optymizmem. Nikt nie wiedział kiedy ponownie będzie można organizować spotkania stacjonarne. Wiele osób zastanawiało się, jak poradzi sobie przemysł spotkań. Targi w Krakowie wykorzystując wiedzę i umiejętności zdobyte w pierwszych miesiącach pandemii wraz z początkiem nowego roku od razu przystąpiły do działania. Przemodelowały strategię działania, tak aby odpowiadała nowym realiom rynkowym. Reagując na zmieniające się potrzeby firm już w styczniu zorganizowały pierwszy webinar, pokazując tym samym, że pomimo bardzo trudnej sytuacji, szybko adoptują się do zmieniających warunków i doskonale odnajdują się w rozwiązaniach cyfrowych. Wszystko po to, aby pomimo lockdownu zachować kontakt z klientami i partnerami.
Realizowane konferencje online wzbudziły duże zainteresowanie, co dodało energii wszystkim zaangażowanym osobom. W ciągu 12 miesięcy Targi w Krakowie przygotowały 16 wirtualnych spotkań m.in. dla branży: elementów złącznych, narzędziowo-przetwórczej, opakowaniowej, gastronomicznej, winiarskiej, kompozytowej, medycznej, stomatologicznej i związanej ze środkami zapewniającymi bezpieczeństwo sanitarne. Z dużym prawdopodobieństwem część z nich na stałe zagości w kalendarzu wydarzeń.
Wyzwaniem było przygotowanie 11th International Conference on Advanced Vibrational Spectroscopy #ICAVS11. Przez 4 dni ponad 370 uczestników - naukowców z całego świata brało udział w łącznie w ponad 300 prezentacjach wygłoszonych przez 100 prelegentów. Wydarzenie odbywało się online w 4 wirtualnych salach konferencyjnych.
Kolejnym krokiem naprzód było nagranie serii autorskich podcastów "Packaging Innovations - Rozmowy spakowane", w których poruszano najbardziej aktualne tematy ze świata opakowań tj. e-commerce, userexperience, omnichanel, sustainability, recykling czy ecodesign. Gośćmi podcastów byli znani eksperci opowiadający o trendach w branży opakowań, jej problemach oraz perspektywach rozwoju.
Ciekawym rozwiązaniem okazało się wprowadzenie katalogów elektronicznych na stronach poszczególnych targów, w których publikowane są wizytówki firm. Metoda ta sprawdziła się idealnie podczas lockdownu, ponieważ w ten sposób szybko, bez konieczności bezpośredniego kontaktu, można było nawiązać relacje biznesowe.
Docenieni przez branżę
Wisienką na torcie w pierwszym półroczu była nominacja w konkursie MP Power Awards 2020 za pierwsze w Polsce Targi Rozwiązań Zwiększających Bezpieczeństwo Sanitarno-Epidemiologiczne Antycovid Expo. Była to już trzecia nominacja z rzędu dla Targów w Krakowie w kategorii targi. Wyróżnienie wywołało uśmiech na twarzach pracowników, którzy nie kryli radości z docenienia ich pracy.