Wielu designerów marek nie zdaje sobie w pełni sprawy, jak bardzo tektura falista jako materiał opakowaniowy może wpływać na wartość marki.
Dawniej większość opakowań z tektury falistej była brązowa i posiadała prosty jedno- lub dwukolorowy nadruk, który informował o zawartości lub producencie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Opakowania z tektury falistej opatrzone są zwykle trzy- lub wielokolorowym nadrukiem. W najwyższej lidze towarów można bez trudu spotkać się także z opakowaniami, w których zastosowano sześciokolorowy nadruk, lakierowanie, a nawet hologramy.
Za rozmachem w stosowaniu wielokolorowego druku na tekturze falistej stoją przede wszystkim właściciele marek, którzy coraz lepiej uświadamiają sobie, że dzięki odpowiedniemu wykorzystaniu tego materiału można w ogromnym stopniu wpływać na konsumenta, dbając jednocześnie o właściwą ochronę produktu i zachowując tzw. ekologiczny charakter opakowania. Innymi słowy, tektura staje się modna.
Kolory stanowią sporą część tego skomplikowanego zespołu wartości, w których posiadanie kupujący wchodzi, nabywając markowy towar. Zatem logiczną konkluzją jest, aby wizualne elementy związane z marką były w pełni wykorzystywane nie tylko na pierwotnych opakowaniach, ale także wtórnych.
Dzięki najnowszym osiągnięciom w technologii druku na tekturze falistej, przed właścicielami marek otworzyły się nowe możliwości. Mogą wystawiać swe barwy na pokaz w trakcie całego łańcucha dostawczego, nawet już w sklepach.
Druk fleksograficzny stosuje się od ponad 80 lat. Dzięki inwestycjom w nowe technologie obecnie maszyny do druku fleksograficznego łatwiej dostosowują się do zadań, mają krótszy czas ustawień i są w stanie osiągnąć lepsze efekty drukarskie. Nadal jest to jednocześnie bardzo dostępny sposób osiągnięcia wiernego kolorowego nadruku
na wszystkich możliwych rodzajach opakowań.
Wielu producentów wytwarzających masowo opakowania stosuje technologię preprint, aby przy druku z długim nawojem osiągnąć wierność kolorów na całej powierzchni. Warstwę zewnętrzną drukuje się jeszcze przed wyprodukowaniem samej tektury falistej. Ta sprawdzona i bezpieczna technologia z wolna osiąga poziom, na którym będzie także opłacalna przy drukowaniu krótszych nawojów. Dla niektórych właścicieli marek oczywistością jest druk litograficzny. Technologia ta zapewnia druk o fotograficznej jakości, który broni się także pod mikroskopem.
Ciekawe, że niektórzy sprzedawcy dyskontowi stosują ten typ druku, aby w przypadku taniego towaru stworzyć wrażenie lepszej jakości. W branży napojów znajdziemy wiele pięknie drukowanych pudełek z tektury falistej, które wyjmowane są później bezpośrednio w sklepie.
Z kolei druk cyfrowy znajduje się we wzrostowej fazie zastosowania, a jego zaletą jest m.in. niemal zerowy czas druku i przygotowania. Dzięki swym zdolnościom przystosowawczym druk cyfrowy w doskonały sposób nadaje się do tektury falistej. Z czasem będzie można bardzo szybko produkować małe liczby specjalnych opakowań z tektury falistej - tak zaprojektowanych, aby wywoływały poruszenie.