Od jutra, czyli od wtorku 15 stycznia wystartuje kolejna już bilboardowa kampania promocyjna zielonych, ekologicznych toreb Greenbag.
Od jutra w największych polskich miastach na nośnikach reklamowych pojawią się plakaty przedstawiające torbę Greenbag z logo WWF, opatrzoną hasłem "Razem chronimy środowisko". Będzie to już trzecia kampania dla tej marki. Poprzednie odbyły się w pierwszej połowie 2007 r. i towarzyszyły wprowadzeniu toreb na polski rynek. Aktualna kampania potrwa dwa tygodnie. Jej celem jest wzmocnienie świadomości marki wśród konsumentów.
Główny nacisk reklamowy zostanie położony na ekologiczny charakter produktu, jego estetykę, pojemność oraz długi okres eksploatacji. Za kreację i zakup nośników reklamowych odpowiedzialna jest agencja reklamowa Marpress. Działania PR dla marki Greenbag prowadzi agencja Edelman Polska.
Charakterystyczne zielone torby Greenbag pojawiły się na polskim rynku na początku ubiegłego roku. Wprowadziła je toruńska firma Gam. Opracowała ona wielorazową, ekologiczną torbę, która ma zastępować tradycyjne jednorazowe torby foliowe. Dostępna jest w sieciach handlowych na terenie całej Polski. Szybko zdobyła popularność wśród klientów. Można ją dostać m.in. w sklepach Lewiatan, Mc Lane oraz Piotr i Paweł. Wykonana jest z polipropylenu.
Pojemność toreb Greenbag znacznie ułatwia transport i załadunek towarów. Jeśli chodzi o ich wytrzymałość, to pozwalają na załadowanie ok. 7,5 kg. produktów. Średnia ich trwałość wynosi dwa lata, dzięki czemu nadają się do wielokrotnego użytku. Chronią towary przed zgnieceniem dzięki plastikowemu wzmocnieniu na dnie. Ponadto cechuje je odporność na zmywanie, pranie, działanie kwasów, zasad, soli i innych substancji. Materiałem użytym do produkcji torby jest tkanina PP. Jej gęstość wynosi od 10 do 120g/mkw. Łączenie odbyło się przy pomocy szycia nitką.