Już za niespełna miesiąc w warszawskiej hali Expo XXI odbędą się Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations. Blisko 200 wystawców oraz kilka tysięcy odwiedzających - te liczby każdego roku wciąż rosną. Nic dziwnego, bowiem targi Packaging Innovations to więcej niż sama ekspozycja wystawiennicza - to dwa dni wypełnione wiedzą, spotkaniami, prezentacjami i konferencjami.
Nie jest tajemnicą, iż ładnie i ciekawie opakowany produkt wzbudzi większe zainteresowanie konsumenta niż towar w opakowaniu nieestetycznym. Na ten fakt uwagę zwracają już nie tylko producenci słodyczy, ale również warzyw, mięsa, nabiału, owoców, czy przetworów. Firmy obecne na rynku prześcigają się w nowych pomysłach, wiadomo bowiem, że konkurencja nie śpi. To właśnie z myślą o zmieniającej się świadomości nie tylko konsumentów, ale również producentów i dostawców zostały stworzone targi Packaging Innovations.
- Z dumą obserwujemy, iż targi z roku na rok budzą coraz większe zainteresowanie - mówi Katarzyna Banach, kierownik Działu Organizacji Targów. - Z całą pewnością w Polsce brakowało tego typu wydarzenia, które w jednym miejscu skupiałoby rodzime i zagraniczne firmy prezentujące nowości. Obserwując szybko zmieniające się trendy, staramy się tak przygotowywać program towarzyszący targów, aby spełniał oczekiwania najbardziej wymagających gości.
Nowością tegorocznej edycji będzie Strefa Safetypack, której motywem wiodącym będzie bezpieczeństwo opakowań. Podczas targów zaprezentowane zostaną rozwiązania, które chronić będą przed niepożądanym otwarciem lub utrudniać otwarcie danego produktu przez dzieci. Zaawansowane technologicznie opakowania z pewnością wzbudzą zainteresowanie szczególnie przedstawicieli branży spożywczej. Firmy prezentujące ofertę podpowiedzą w jaki sposób można chronić produkty rolno-spożywcze, tak aby zachowane były wszelkie normy higieny, a produkt nie uległ zepsuciu.
Elementem wyróżniającym targi Packaging Innovations jest Program Innowacja. Firmy, które zgłaszają udział w targach, mogą również zgłosić dany produkt lub rozwiązanie do programu. Warunkiem jest nowatorskie wykorzystanie materiałów lub zastosowanie. Stoiska z innowacyjnymi rozwiązaniami zostaną specjalnie oznaczone, co ułatwi ich lokalizację na mapie hali.
Oprócz praktyki, na targach nie zabraknie również merytorycznego wsparcia. Służyć temu będą seminaria learnShops, bezpłatne dla wszystkich uczestników targów. Prezentacje poprowadzą cenieni prelegenci z Polski i zagranicy. Na uwagę zasługują również warsztaty "Jak opakować brandy?", podczas których będzie się można dowiedzieć, w jaki sposób opakowanie pozycjonuje produkt i markę.
Na koniec warto wspomnieć o Strefie Studenta. To właśnie tu można spotkać młodych, ambitnych i pełnych energii studentów, którzy już niedługo zasilą rynek pracy. Przedsiębiorcy będą mogli zapoznać się z ich portfolio, a tym samym wyprzedzić konkurencję poprzez rozpoczęcie owocnej współpracy. Warto podkreślić, iż wiele opakowań prezentowanych w Strefie Studenta to ciekawe rozwiązania dla branży spożywczej i FMCG.
Już teraz można dokonywać rejestracji na targi, która umożliwia bezpłatny wstęp na wystawę. Szczegółowe informacje na stronie internetowej organizatora targów.
Targi w Krakowie Sp. z o.o.
Największy na południu Polski organizator targów, konferencji, sympozjów i szkoleń, właściciel i operator EXPO Kraków
Polska