Tworzywa sztuczne BASF w trzykołowcu Yamahy

Tworzywa sztuczne BASF w trzykołowcu… Dzięki wszechstronnym tworzywom sztucznym BASF nowy trzykołowy pojazd koncepcyjny 05GEN stworzony przez Yamaha Motor Co. zapewnia komfort i wygodę jazdy na krótkich dystansach. Ten wspomagany elektrycznie pojazd można obejrzeć na wystawie w Muzeum Architektury Toyo Ito w Imabari na wyspie Omishima w Japonii.

W przypadku nowoczesnych pojazdów podstawą wygodnej i relaksującej jazdy są opony. Aby zwiększyć komfort jazdy w oponach pojazdu 05GEN wykorzystano opracowane przez BASF tworzywo Infinergy - pierwszy na świecie spieniony termoplastyczny poliuretan, oraz Elastollan - poliuretan termoplastyczny. Charakterystyczna struktura komórkowa Infinergy wspiera efektowny wygląd pojazdu. Elastollan sprawia dodatkowo, że powierzchnia opon może mieć różną fakturę i kolor.

- Pojazdy nowej generacji proponowane przez firmę Yamaha mają poprawić doświadczenia związane z jazdą i zapewnić jakość przejazdów na krótkich dystansach - powiedział Andy Postlethwaite z firmy BASF. - Jest to w pełni zgodne z ideą naszego działania, ponieważ w designfabrik pomagamy przekształcać pomysły w wyroby używane w codziennym życiu, poprawiające jakość życia ludzi. Oferując nasze usługi doradcze w odniesieniu do opracowania koloru, materiału i wykończenia, pomogliśmy firmie Yamaha zrealizować jej koncepcję projektową "Udoskonalonej Dynamiki".

Yamaha


designfabrik w Tokio wspiera projektantów i inżynierów z sektora przemysłowego w przekształcaniu pomysłów w rzeczywiste wyroby na każdym etapie procesu rozwoju wyrobów, oferując specjalistyczne doradztwo w zakresie potencjalnego zastosowania różnych materiałów.

Yamaha wsparła jedyne w swoim rodzaju działania rozwojowe prowadzone przez Pana Toyo Ito, architekta działającego na wyspie Omishima (Imabari, Prefektura Ehime), które mają na celu opracowanie modelu koncepcyjnego pojazdu nowej generacji, wymagającego minimalnego wsparcia, w celu zapewnienia komunikacji pomiędzy ludźmi i możliwości przemieszczania się do różnych lokalizacji na krótkich dystansach w miejscu, w którym dana osoba zamieszkuje. Ta koncepcja różni się od wielu projektów pojazdów opracowywanych do tej pory, które były ukierunkowane na wspomaganie efektywniejszego przemieszczania się osób z większą prędkością i na dłuższych dystansach.

Czytaj więcej: