Lanxess, koncern z branży chemii specjalistycznej oraz INFAC, koreańska firma specjalizująca się w produkcji części samochodowych, wspólnie opracowali obudowę modułu akumulatora do pojazdów elektrycznych (EV).
Aby spełnić rygorystyczne wymagania dotyczące właściwości mechanicznych i chemicznych najnowszych komponentów pojazdów elektrycznych, w obudowie akumulatora zastosowano Durethan BKV30FN04 koncernu Lanxess. Bezhalogenowy, trudnopalny i wzmocniony włóknem szklanym poliamid 6 (PA6) odznacza się doskonałymi właściwościami ogniochronnymi i elektrycznymi. Materiał ten jest wysoce przetwarzalny i umożliwia integrację złożonych funkcji wymaganych dla komponentów obudowy, co skutkuje mniejszą liczbą części i uproszczonym procesem montażu oraz mniejszą masą.
Nowa część obudowy akumulatora została wdrożona do seryjnej produkcji modeli pojazdów elektrycznych wprowadzonych w tym roku przez koreańskiego producenta OEM. - Sukces w masowej produkcji obudów akumulatorów jest dowodem doskonałości tworzywa Durethan koncernu Lanxess użytego do akumulatorów pojazdów elektrycznych, w których technologia i bezpieczeństwo mają ogromne znaczenie. Nasze tworzywa sztuczne o wysokich parametrach eksploatacyjnych wniosą znaczący wkład w rynki pojazdów elektrycznych i akumulatorów - mówi Milan Vignjevic, szef jednostki biznesowej Lanxess High Performance Materials (HPM) w regionie Azji i Pacyfiku.
Uniepalnione tworzywa sztuczne o doskonałych właściwościach mechanicznych i elektrycznych
W przypadku obudowy modułu akumulatora amortyzacja wstrząsów i sterowanie temperaturą mają zasadnicze znaczenie dla ochrony akumulatora przed zewnętrznymi wstrząsami. Durethan BKV30FN04 jest nie tylko wytrzymały mechanicznie, ale również posiada izolację wysokonapięciową, odporną do 800 V i skutecznie chroniącą przed prądem o wysokim napięciu. Dzięki wysokiemu stopniu uniepalnienia zapobiega lub opóźnia rozprzestrzenianie się płomieni w razie pożaru. Wzmocnione włóknem szklanym tworzywo Durethan BKV30FN04 jest bardziej wytrzymałe na obciążenia mechaniczne niż PA6 bez wypełniacza.
Ponadto zachowuje doskonałą wytrzymałość i sztywność w kontakcie z elektrolitem lub chłodziwem a dzięki znakomitej odporności chemicznej możliwe jest powstrzymanie uszkodzeń wywołanych chemicznie.
Tworzywa konstrukcyjne Lanxess mogą być stosowane do szerokiej gamy komponentów akumulatorów, w tym ich pokryw, złączy wysokiego napięcia, uchwytów kabli, rurek układu chłodzenia ogniw akumulatora oraz części pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi, takich jak zbiorniki do przechowywania wodoru. Może również zastąpić metale, co umożliwia lekką konstrukcję komponentów. Stwarza możliwość wyprodukowania kilku funkcjonalnych komponentów w jednym procesie, co jest motorem stałego wzrostu popytu na rynku mobilności nowej generacji, gdzie w grę wchodzi wiele technologii i komponentów.
- Wysokiej jakości materiały, wiedza i doświadczenie techniczne oraz dostosowane indywidualnie usługi projektowe koncernu Lanxess umożliwiły przyspieszenie naszego rozwoju. Pomogło to ugruntować naszą pozycję na szybko rozwijającym się rynku części do akumulatorów do pojazdów elektrycznych - mówi Gyuso Lee, dyrektor działu zakupów i rozwoju w INFAC.
- Koncern Lanxess ściśle współpracuje z przodującymi światowymi producentami OEM w branży motoryzacyjnej, w tym z Koreą - podkreśla Sanghun Han, prezes HPM w Korei. - Dlatego byliśmy w stanie na wczesnym etapie zidentyfikować trendy i wyzwania związane z e-mobilnością i uczestniczyć w różnych projektach rozwojowych pojazdów elektrycznych i akumulatorów. Dzięki wielu sukcesom naszych klientów stajemy się kluczowym partnerem w nowej mobilności.