Coraz wyższe wymagania stawiane polimerom w przedziale silnika
W związku z ciągle zaostrzanymi normami emisji, producenci aut muszą redukować emisję CO2 (co wiąże się również z redukcją spalania). Jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji jest więc zmniejszanie pojemności silników. Obniża to spalanie, ale by nie redukować osiągów i wyjść naprzeciw klientom nieskorym do rezygnowania z dynamiki jazdy, konieczne staje się turbodoładowanie jednostek napędowych. Dzięki temu można osiągać podobne lub wyższe osiągi w porównaniu z silnikami starszej generacji bez turbodoładowania i o większej pojemności..Konsekwencją powyższych zmian jest stałe zwiększanie stosowanych ciśnień i temperatur w systemach turbodoładowania silników spalinowych. W związku z tym użyte w tych systemach materiały są poddawane coraz większym naprężeniom. W generacjach silników z pierwszej dekady XXI w. ciśnienie doładowania wynosiło ok. 1,5 bar, a maksymalna temp. wynosiła 200 °C. Obecne generacje silników to już ciśnienie ok. 3,3 bar oraz stała tempera-tura 210°C, z pikami do 250°C.
Redukcja spalania i emisji CO2, powiązana ze wzrostem osiągów na przykładzie kolejnych generacji BMW 3
Konsekwencją dostosowania silników do norm Euro 6 jest to, że temperatury maksymalne będą dochodzić aż do 250°C. Z tego powodu naprężenia termiczne wzrosną blisko temperatury płynięcia alifatycznych polimerów, czyli mieszanki oparte o PA66 i PA6 osiągną granicę swoich możliwości.