
Od dawna w ramach poszukiwań nowych metod obniżenia masy pojazdów producenci samochodów i ich dostawcy szukają materiałów mających stanowić alternatywę dla stali, aluminium i tworzyw termoutwardzalnych w konstrukcji dużych, aerodynamicznych, poziomych płatów nadwozia. Nowe, termoplastyczne tworzywo kompozytowe IXIS 157 jest odpowiedzią na te poszukiwania.
Tworzywo kompozytowe IXIS 157 to pierwszy na rynku produkt powstały z użyciem technologii HPPC (wysokowytrzymałe kompozyty termoplastyczne).
Oferuje ono liczne korzyści w porównaniu z materiałami tradycyjnymi m.in o połowę mniejszą wagę niż ma to miejsce w przypadku stali. Na bazie kompozytów termoplastycznych IXIS producenci pojazdów mogą projektować lekkie aerodynamicznie płaty nadwozia, które przyczynią się potem do poprawy ekonomiki samochodów.
Kompozyt IXIS składa się z warstwy środkowej, zawierającej wagowo około 50 proc. wzmacniającego włókna szklanego o przypadkowym ułożeniu oraz ustawionych naprzemiennie (0 st./90st.) warstw wierzchnich tworzywa termoplastycznego z jednokierunkowym wzmocnieniem ciągłym włóknem szklanym. Warstwy wierzchnie pozwalają na stosowanie lakierów klasy A oraz zapewniają stabilność wymiaró. Warstwa środkowa ułatwia natomiast obróbkę i obniża ogólny koszt materiału.