Werner M. Dornscheidt:
- Grupa Messe Düsseldorf organizator Międzynarodowych Targów Tworzyw Sztucznych i Kauczuku K, wzmacnia swoją aktywność na rynkach zagranicznych. Ubiegły rok zakończyła z lepszym wynikiem finansowym niż zakładały to jej oczekiwania. Bilans za 2006 r. pokazuje, że przyjęta przez nas realizuje się w pełni zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Sporządzony bilans potwierdza również naszą mocną pozycję na rynku i udany rozwój. A wszystko to dzieje się w roku słabszym pod względem impreztargowych.Obroty naszej firmy za 2006 r. wyniosły prawie 304 miliony euro. Messe Düsseldorf GmbH zrealizowała w tym czasie ponad 80 imprez zagranicznych i ponad 100 akcji promocyjnych. W samej tylko Rosji, a także Chinach i Indiach odbyły się 32 imprezy targowe. Przyniosły nam zyski w wysokości prawie 30 milionów euro. Główną rolę odegrały tu targi CPM, SHK Moscow, Metalloobrabotka, Plastindia oraz Chinaplas.
W ciągu trzech ostatnich lat Messe Düsseldorf GmbH odnotowała wzrost obrotów o 38 proc. Wzrost ten nie uwzględnia osiągnięć naszych zagranicznych spółek córek.
W Düsseldorfie w ubiegłym roku odbyły się 22 kongresy własne, 15 towarzyszących i 2460 innych kongresów.
Swoje produkty i usługi zaprezentowało u nas 26 222 wystawców. Do swojej dyspozycji mieli powierzchnię wystawienniczą o wymiarach 985 420 mkw. netto.
Ogółem ośrodek targowy i kongresowy w Düsseldorfie odwiedziły w ub. roku prawie trzy miliony specjalistów z całego świata. 1,2 mln osób przybyła do Messe Düsseldorf, natomiast 1,4 mln ludzi pojawiła się w związku z DüsseldorfCongress.
Te liczby wskazują, że przekraczamy tendencje krajowe. Potwierdza to fakt, że ilość odwiedzających zwiększyła się w przypadku imprez w Düsseldorfie o ponad 3,5 proc., podczas gdy AUMA (Komisja Wystaw i Targów Gospodarki Niemieckiej) wykazała wzrost w wysokości 2,5 procenta w odniesieniu do całych Niemiec. Również liczba naszych wystawców przekracza wyniki krajowe o 0,4 procent w stosunku do ogółu plus/minus 0 proc.