Serwis ma dla Vecoplan AG duże znaczenie. Technicy nie tylko zapobiegają awariom i przestojom maszyn lub szybko je usuwają, lecz także dbają o zwiększanie zadowolenia klientów.
- Szczególnie ważnymi kryteriami są przy tym wydajność, dostępność i stabilność procesu maszyn i systemów - wyjaśnia Jochen Pfeil, kierownik obszaru serwisu, który od połowy czerwca kieruje obszarem serwisu w firmie Vecoplan AG. - Rynek chce korzystać nie tylko z wydajnych maszyn, lecz także z kompetencji producenta.
Przedsiębiorstwo z siedzibą w Bad Marienberg w Westerwaldzie projektuje i produkuje maszyny i urządzenia do zarządzania zasobami i recyklingu. - Do naszych zadań należy doradztwo, planowanie oraz wyszukiwanie rozwiązań, całościowa obsługa zlecenia, a także montaż, rozruch - i oczywiście także kompleksowy serwis - podkreśla Pfeil. - Klienci pragną wysokiej dostępności i stabilności procesów przez cały okres użytkowania maszyny.
Czy to tworzywa sztuczne, stare drewno i odpady drzewne, śmieci, akta czy nośniki danych: opracowywane w Westerwaldzie rozwiązania do rozdrabniania, magazynowania, separowania i transportu bliskiego umożliwiają obróbkę różnych materiałów w celu uzyskania wysokiej jakości produktu wyjściowego i doprowadzenia go z powrotem do obiegu surowców. Firma Vecoplan projektuje urządzenia i systemy do użytkowania w trybie ciągłym. Ponadto producent maszyn oferuje użytkownikom różne uzgodnienia serwisowe, które mogą oni dostosować do swoich zastosowań i ustalić w umowie. Zaczyna się od części zamiennych.
- Oczywiście komponenty, od których zależy okres użytkowania maszyny, ulegają zużyciu - mówi Pfeil. Decydujące są przy tym szybkie dostawy oraz wysokie bezpieczeństwo dostaw. Dlatego przedsiębiorstwo zainwestowało wiele milionów w modernizację produkcji, między innymi w rozbudowę własnej produkcji części zamiennych i zużywających się - na przykład noży tnących. - Dzięki temu oferujemy dużą głębokość produkcji oraz kompleksowe możliwości magazynowania. Dlatego z jednej strony mamy możliwość szybkiego dostarczenia naszym klientom części zużywających się, a z drugiej strony w razie potrzeby możemy szybko wyprodukować także indywidualne części zamienne i zużywające się.
Doświadczenie i znajomość produktu
W firmie Vecoplan klient otrzymuje wszystko z jednego źródła: montaż, rozruch i serwis. Podczas rozmów Joachim Pfeil zwraca uwagę przede wszystkim na fakt, że klienci przywiązują dużą wagę do dobrze wykształconego, fachowego personelu. Oczekują kompleksowego know-how w zastosowaniu. - Im bardziej kompetentni są pracownicy, tym większe zaufanie naszych klientów. Od naszych zespołów serwisowych użytkownicy otrzymują wysoką jakość, nawet jeśli harmonogram jest napięty - mówi kierownik obszaru.
Zapotrzebowanie na wykwalifikowanych specjalistów wzrasta wraz rosnącą liczbą zainstalowanych urządzeń. Firma Vecoplan w ostatnich latach opracowała i wprowadziła na rynek maszyny dostosowane do potrzeb klientów. Producent maszyn wciąż rozszerza swoje portfolio produktów, by kompleksowo wspierać klientów nawet w trudnych przypadkach zastosowania. - Aby wszyscy nasi pracownicy serwisowi znajdowali się na tym samym poziomie technicznym oraz administracyjnym, regularnie przeprowadzane są szkolenia. Poprzez audyty możemy zagwarantować jakość ich pracy”, opisuje Pfeil. „Nasze centrum technologiczne oferuje nam także możliwość kompleksowego kształcenia techników w zakresie maszyn oraz rozwoju technologicznego, a także znajdowania indywidualnych rozwiązań na podstawie osiągów technicznych maszyn.
- Obszar Niemiec i Europy jest w znacznej części obsługiwany bezpośrednio przez własnych techników serwisowych - mówi Pfeil. - Oprócz tego dostępne są nasze siedziby w USA, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Polsce. Regiony, w których nie dysponujemy własnym personelem, są obsługiwane przez nasze sieci partnerskie. Dzięki temu klienci na całym świecie zawsze mają bezpośrednią osobę kontaktową. Taka bliskość pozwala technikom szybciej reagować, a krótsze odległości oznaczają też oszczędność kosztów dla użytkownika. Firma Vecoplan wciąż rozbudowuje europejską sieć sprzedaży.
Kiedy urządzenia i systemy są zainstalowane u klientów i gotowe do eksploatacji, Jochen Pfeil i jego zespół dbają o przeszkolenie personelu klienta lub regularną kontrolę instalacji pod kątem zgodności z przepisami dotyczącymi ochrony przed nieszczęśliwymi wypadkami i BHP. - Ponadto oferujemy bogate spektrum poradników serwisowych, które zapewniają klientom profesjonalne wsparcie w samodzielnej wymianie elementów zużywających się - wyjaśnia Pfeil.
Jochen Pfeil: „Rynek chce korzystać nie tylko z wydajnych maszyn, lecz także z kompetencji producenta”.