Packaging Innovations to nowa impreza w branży opakowaniowej. We wtorek i w środę w Warszawie jej pierwsza edycja. W imprezie bierze udział blisko 70 firm, w tym nasz serwis Plastech.pl
W warszawskiej hali EXPO XXI w gronie wystawców pojawili się dostawcy opakowań, agencje kreatywne, studia projektowe, dostawcy technologii umożliwiających tworzenie innowacyjnych opakowań, a także dostawcy rozwiązań z zakresu znakowania, kodowania i logistyki opakowań.
Organizatorem wydarzenia jest grupa EasyFairs, realizująca podobne targi w Zachodniej Europie i Ameryce. To co w największym stopniu ma wyróżnić Packaging Innovations to niespotykana w Polsce formuła wystawy.
Targi potrwają tylko dwa dni, a organizatorzy planują minimum imprez towarzyszących. Nacisk ma być położony na merytoryczne learnShopy, czyli warsztaty z zakresu projektowania, aspektów prawnych, współoddziaływania opakowań, materiałów POS i merchandisingu oraz trendów zmian w zachowaniach konsumenckich. Te krótkie seminaria będą otwarte dla wszystkich odwiedzających, a dla wystawców bezpłatne.
LearnShopy obejmą zagadnienia związane m.in. z takimi tematami jak fleksografia, czyli uniwersalna technologia zadruku opakowań; torba papierowa jako najlepszy nośnik reklamy firmy; wykorzystanie technologia UV w druku opakowań, biotworzywa służace do produkcji opakowań; rola projektu przestrzennego opakowania w kształtowaniu wizerunku marki oraz badania marketingowe w procesie projektowania opakowań.
Zdaniem organizatorów takie krótkie, kompaktowe targi jak Packaging Innovations doskonale sprawdzają się w innych miejscach Europy, w których funkcjonuje firma EasyFairs. Dla przykładu targi opakowaniowe w Wielkiej Brytanii co roku podwajają liczbę odwiedzających. Największym sukcesem okazały się jednak Packaging Innovations zorganizowane w Barcelonie w lutym tego roku. Było to pierwsze wydarzenie EasyFairs w Hiszpanii.
- Targi organizowane wg formuły i koncepcji easyFairs funkcjonują według podstawowej zasady: „time & cost effective” – realne i wymierne efekty biznesowe za rozsądne pieniądze i w jak najkrótszym czasie - tłumaczy Angelika Matusik, menadżer ds. marketingu w firmie EasyFairs. - Wszystkie nasze imprezy trwają zaledwie dwa dni, co pozwala na znaczną redukcję kosztów delegacji personelu. Wystawcy prezentują swą ofertę na standardowych, modułowych stoiskach, dzięki czemu nie wydają pieniędzy na indywidualne projekty i zabudowy stoisk. Cena za stoisko zawiera już podstawowe wyposażenie i podłączenie prądu, a co najważniejsze profesjonalną kampanię reklamową produktów prezentowanych na targach. W koncepcji easyFairs, kampania reklamowa ukierunkowana na przyciągnięcie jak największej rzeszy profesjonalnych gości zwiedzających wystawę jest najważniejszym elementem organizacji targów. Naszym podstawowym celem jest dotarcie do konkretnych branżowców będących potencjalnymi klientami wystawców. Na naszych targach nie ma osób przypadkowych. Każdy odwiedzający ekspozycję może być kontrahentem każdego wystawcy – kończy Angelika Matusik.
Hala EXPO XXI znajduje się przy ul. Prądzyńskiego 12/14. Bramy imprezy otwierane są o godzinie 9. Targi we wtorek potrwają do godz. 17, a w środę do godziny 16. Stoisko naszego wortalu Plastech.pl znajduje się pod numerem D-8.