Znana włoska firma Negri Bossi będzie jednym z wystawców zbliżających się targów Plastpol w Kielcach. Na stoisku jej polskiego przedstawiciela firmy Sacmi Polska będzie można zobaczyć pracującą wtryskarkę z serii Canbel.
- W tym roku na Plastpolu zaprezentujemy w pełni elektryczną wtryskarkę VE 210 z serii Canbel o sile zamykania 2100 kN, o średnicy ślimaka plastyfikującego 45 mm. Maszyna będzie wyposażona w zintegrowanego robota Negri Bossi „Flash Series” model S200 – mówi Agnieszka Duława ze spółki Negri Bossi. - Na maszynie pracować będzie forma powierzona przez jednego z wiodących na naszym rynku producentów osprzętu elektroinstalacyjnego. Na sześciokrotnej, gorącokanałowej formie produkowane będą puszki elektryczne o wadze 12, 5 g każda.
Jest to w pełni elektryczna maszyna, która zapewnia zdecydowane zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, nawet w porównaniu do najbardziej innowacyjnych wtryskarek hydraulicznych, a także o blisko połowę mniej w porównaniu do konwencjonalnego systemu hydraulicznego (pompa zmiennej wydajności z zaworami proporcjonalnymi). Cechą wtryskarki jest też brak konieczności stosowania olejów hydraulicznych i urządzeń z nim związanych, co wpływa na redukcję czynności konserwacyjnych.
Czym cechuje się wtryskarka Negri Bossi, którą będzie można zobaczyć na Plastpolu?
Jest to w pełni elektryczna maszyna, która zapewnia zdecydowane zmniejszenie zużycia energii elektrycznej, nawet w porównaniu do najbardziej innowacyjnych wtryskarek hydraulicznych, a także o blisko połowę mniej w porównaniu do konwencjonalnego systemu hydraulicznego (pompa zmiennej wydajności z zaworami proporcjonalnymi). Cechą wtryskarki jest też brak olejów hydraulicznych i urządzeń z nim związanych, co wpływa na redukcję czynności konserwacyjnych.
Inne zalety wtryskarki, to jak podkreślają przedstawiciele Negri Bossi choćby skrócenie czasu cyklu i podwyższenie ogólnej wydajności pracy maszyny, zredukowanie czasu jej uruchomienia, redukcja czasu stabilizacji parametrów cyklu pracy wtryskarki, a także całkowita równoległość ruchów zagwarantowana przez niezależne aktuatory, zastosowanie napędów regeneracyjnych do odzyskiwania energii podczas hamowania oraz wreszcie zastosowanie nowej generacji silników z magnesem stałym i z wysokim momentem obrotowym. Warto też wspomnieć, że silniki chłodzone są wodą dla wyeliminowania wentylatora. To z kolei redukuje poziom hałasu i skażenie środowiska.