Za nami Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations

Za nami Międzynarodowe Targi… Zakończyła się dziewiąta edycja targów nowych rozwiązań w branży opakowań Packaging Innovations w Warszawie.

Zachęcamy do obejrzenia fotoraportu z tego wydarzenia.

Podczas targów zaprezentowali się producenci i wystawcy opakowań wykonanych z wszelkich dostępnych materiałów. Swoje stoiska mieli także producenci opakowań inteligentnych i ekologicznych, rozwiązań w zakresie projektowania opakowań czy nadruków oraz specjaliści w zakresie recyklingu. Na targach swoja ofertę przedstawiło niemal 200 firm z całej Europy.

Odwiedzający oprócz możliwości zapoznania się z ofertami poszczególnych wystawców, mieli okazję wziąć też udział w seminariach workShops. Podczas dwóch targowych dni w programie znalazło się niemal 40 prelekcji, przygotowanych przez znanych i cenionych specjalistów z branży.

Pierwszego dnia Targów ogłoszono również wyniki pionierskiego rankingu wiodących firm opakowaniowych w Polsce. Badaniu poddano łącznie 1 500 firm stricte związanych z branżą opakowań. Ranking został przygotowany przez Polską Izbę Opakowań we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK oraz firmą Bisnode. Głównym kryterium oceny była dynamika rocznych przychodów ze sprzedaży za ostatnie dwa okresy sprawozdawcze oraz osiągnięty zysk z prowadzonej działalności (na poziomie wyniku netto).

Najbardziej dynamicznie rozwijające się firmy podzielono na 3 kategorie, w których 3 pierwsze miejsca zajęły:

W kategorii duże firmy (sprzedaż większa niż 200 mln PLN):

1 Miejsce: Zakład Produkcji Folii EFEKT PLUS Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 153% (opakowania z tworzyw sztucznych).
2 Miejsce: FLEXPOL Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,9% (opakowania z tworzyw sztucznych).
3 Miejsce: AMCOR TOBACCO PACKAGING POLSKA Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 118,8% (opakowania z papieru i tektury).

W kategorii średnie firmy (sprzedaż w przedziale 40-200 mln PLN):

1 Miejsce: ABCAN Sp. z o.o; dynamika sprzedaży 407% (opakowania z metali).
2 Miejsce: AR CARTON KRAKÓW Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 151% (opakowania z papieru i tektury).
3 Miejsce: MARPOL S.A.; dynamika sprzedaży 139 % (opakowania z tworzyw sztucznych).

Mniejsze firmy (sprzedaż w przedziale 10-40 mln PLN):

1 Miejsce: NOVO PAK Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 266% (opakowania z tworzyw sztucznych).
2 Miejsce: FONTE Sp. z o.o.; dynamika sprzedaży 198% (opakowania z tworzyw sztucznych).
3 Miejsce: ARPACK POLSKA SP. z o.o.; dynamika sprzedaży 139%) opakowania z tworzyw sztucznych).

Stałym elementem programu Packaging Innovations jest konkurs, organizowany w Strefie Studenta. Dedykowany młodym, kreatywnym projektantom otwiera przed nimi szeroką gamę możliwości: przede wszystkim zaistnienia w branży oraz zdobycia zarówno cennych kontaktów biznesowych jak i pierwszych zleceń. Do udziału w Międzynarodowych Targach Opakowań Packaging Innovations zaproszonych zostało 10 studentów, którzy wybrani zostali głosami internautów. Finaliści mieli możliwość zaprezentowania swoich prac i udziału w drugim etapie konkursu „Głosowanie Profesjonalistów”. Trzy pierwsze miejsca w głosowaniu jury zajęły:
Pierwsze miejsce - Agnieszka Pluszczewicz – opakowanie „Bakalia – upominkowe opakowanie na bakalie z podziałem na cztery rodzaje bakalii"
Drugie miejsce - Aleksandra Marczyk – opakowanie „Animusie”
Trzecie miejsce - Eliza Sikorra – „Opakowanie na jajka z modyfikowaną wielkością wytłoczek na jajka duże i małe”

Czytaj więcej:
Relacja 186
Targi 1314