Koncern RPC opracował opakowanie spożywcze z innowacyjnym sposobem zamykania, dzięki któremu waga pojemnika zmniejszyła się o 20 proc.
Zamknięcie jest integralną częścią całego opakowania. Przedsiębiorstwo RPC Halstead uznało, że w lekkim opakowaniu, którego wymaga jego odbiorca koncern Heinz, zamiast standardowej zakrętki lepsze zastosowanie znajdzie specjalnie zaprojektowane rozwiązanie.
- Nasze standardowe produkty stworzone są tak, aby zamknięcie było wystarczająco mocne do różnych zastosowań, ale nie każdy produkt wymaga zamknięcia o pełnej gramaturze – ocenia Phil Goodwins, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w RPC. Dlatego ustaliliśmy, że zamykając napełnione słoiki zgrzewaną kondukcyjnie membraną, możemy uzyskać znaczną korzyść w postaci lżejszego zamknięcia, co odpowiadało stworzonej przez Heinz wizji opakowania.
Waga zakrętki została zmniejszona o 20 proc., z 12,5 do 9,9 grama. Zmiana ta wymagała przeprojektowania kształtu, aby zapewnić nadal optymalną trwałość i szczelność zamknięcia. Dodatkową zaletą jest to, że zakrętka jest oryginalną cechą opakowania produktu Heinz i przyczynia się do dalszego wyróżnienia marki na półkach. Jednocześnie zakłady RPC umieściły podkład ze spienionego polietylenu w spodniej części zamknięcia. Zapewnia to szczelność zakrętki po ponownym zamknięciu oraz możliwość przechowywania w lodówce w pozycji leżącej bez ryzyka wycieku.
Zamknięcie RPC zmniejsza wagę opakowania
2011-04-19