Grupa Wittmann podjęła decyzję o zmianie swojej dotychczasowej strategii wizerunkowej, przekształcając dwie marki w jedną, aby wyraźniej zakomunikować możliwość oferowania kompletnych rozwiązań systemowych z jednego źródła.
Wraz z włączeniem maszyn i urządzeń Battenfeld do rozszerzonej oferty produktowej grupy Wittmann firma konsekwentnie realizowała do tej pory strategię dwóch marek: Wittmann dla produktów związanych z wtryskarkami oraz marki Wittmann Battenfeld dla samych wtryskarek i procesów formowania wtryskowego. Aby podkreślić znaczenie wtryskarek dla przyszłego rozwoju przedsiębiorstwa, do tej pory stosowano w komunikacji nazwę i logo Wittmann Battenfeld.
W ostatnich latach znacznie wzrosło jednak znaczenie przewagi konkurencyjnej koncernu, jaką jest możliwość oferowania "kompletnych rozwiązań z jednej ręki". W związku z tym strategia "one-stop-shop" (kompleksowa obsługa klienta "w jednym miejscu") ma być teraz szczególnie podkreślona poprzez jednolite oznaczenie marki i kolorystykę dla całego asortymentu produktów.
Dlatego też Grupa Wittmann zdecydowała się na stosowanie w przyszłości logo Wittmann dla wszystkich swoich działań reklamowych i linii produktów. Zmiana wyglądu zewnętrznego ma rozpocząć się 1 stycznia 2022 roku i zakończyć przed targami K w październiku 2022 roku. Nie będzie żadnych zmian w organizacji firm w ramach Grupy Wittmann. Wszystkie nazwy firm pozostaną niezmienione.