W 2021 roku przychody spółki Eurocast osiągnęły poziom aż 71 mln euro, co stanowi znaczący wzrost w stosunku do 2020 roku, kiedy to wyniosły 53 mln euro.
Ubiegły rok dla polskiego producenta folii był również korzystny pod kątem ekspansji na nowe obszary, ponieważ spółka stała się globalnym dostawcą produktów i realizowała zamówienia nie tylko na terenie Europy, ale również Stanów Zjednoczonych oraz Afryki. To spowodowało, że sprzedaż poza granicami Europy wzrosła z 3% w 2020 roku do aż 8% w roku ubiegłym. Wszystko to pomimo niesprzyjających warunków rynkowych.
Znajdująca się w pomorskim Strzebielinie spółka Eurocast z roku na rok osiąga coraz wyższe przychody i znacznie poprawia wyniki sprzedaży swoich najpopularniejszych produktów. Mimo, że % EBITDA wypracowany w 2021 roku był niższy ze względu na katastrofę cenową na globalnym rynku surowców, to w dalszym ciągu prognozy na 2022 rok są zadowalające.
- Jesteśmy niezwykle zadowoleni z faktu, że z roku na roku przychody naszej spółki wzrastają i to w tak znaczący sposób. Szczególnie teraz, kiedy cały świat mierzy się z konsekwencjami pandemii i kryzysem na rynku surowcowym. Dzięki temu, że Eurocast ma doskonale ugruntowaną pozycję w krajach Europy, nasza sprzedaż jest bardzo dobrze zdywersyfikowana, dzięki czemu dalej pozostajemy liderem rynku Europy Środkowo - Wschodniej, a ubiegły rok pozwolił nam jeszcze mocniej wejść na rynki Afryki i Ameryki Północnej. Nasza spółka nadal posiada ogromny potencjał, dlatego na koniec obecnego, 2022 roku spodziewamy się osiągnąć przychody przekraczające 90 mln euro - mówi Krzysztof Wiśniewski, prezes zarządu Eurocast.
Obecnie spółka dostarcza swoje produkty do ponad 40 krajów na całym świecie, przy czym jest mocno osadzona w krajach Wspólnoty Europejskiej i jest liderem na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. W 2021 roku największy procent sprzedaży stanowiły folie sztywne APET (65%). W 2022 roku potencjał produkcyjny tej grupy produktowej zwiększy się z 22 000 ton do 30 000 ton, dzięki realizacji nowej inwestycji linii do produkcji folii sztywnej typu APET, której rozruch planowany jest na trzeci kwartał 2022 roku.