Bez dobrego sloganu trudno sobie wyobrazić skuteczną kampanię promocyjną. W sytuacji, gdy dobrze dobrany slogan odzwierciedla istotę danej marki, wówczas dla każdego odbiorcy staje się oczywisty. Prezentujemy kolejny tekst przygotowany przez specjalistów z firmy Anagram, zajmującej się projektowaniem nazw i symboli dla firm i produktów.
Slogan nie jest projektowany tylko dla klientów, aby skłonić ich do zastanowienia się nad ofertą, ale również dla pracowników w celu wskazania im kierunku działania danej firmy oraz inspirowania ich do dalszych działań. Jest też potrzebny do tworzenia ciekawych kampanii reklamowych.
Sama nazwa powinna być najsilniejszym komunikatem marketingowym, jednak często nie jest ona w stanie określić swojego pozycjonowania, gdyż dobrze zaprojektowana przeważnie nie jest opisem, ale aktywem marketingowym firmy, który ma zarabiać pieniądze, a nie podobać się prezesowi lub zarządowi.
Z tego tez powodu nazwy marketingowe bardzo lubią towarzystwo odpowiednio zaprojektowanego sloganu, który je odpowiednio zmotywuje. Slogany można podzielić na brandingowe i reklamowe.
Pierwszy z nich, inaczej nazywany sloganem strategicznym, występuje najczęściej wspólnie z nazwą jako jej dopełnienie. Wyraża stałe przesłanie firmy i zwykle wskazuje misję marki oraz ją współkieruje, np: "PKO BP - Bliżej Ciebie".
Slogan reklamowy (hasło) jest wykorzystywane znacznie krócej niż slogan brandingowy. Ponadto nie ma takiej siły i rangi. Przedstawia obietnicę, dotyczącą korzyści oferowanych przez daną markę np.: "Nie do wygryzienia - Grześki Kaliszanka", "Zawsze parami - Wojas", "Zakolej się z nami PKP Intercity".
Slogan strategiczny zwykle od sloganu reklamowego różni się tym, że funkcjonuje obok nazwy przez długie lata, bezpośrednio odnosi się do strategicznej przewagi konkurencyjnej, którą posiada marka.
Każdy slogan, jeśli tylko ma odnieść zamierzony sukces, powinien być atrakcyjny, zaskakujący, a czasem nawet prowokacyjny lub paradoksalny.