- Poczyniliśmy znaczące postępy od wydania na początku 2012 roku trzeciego kompleksowego dwuletniego raportu nt. zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza w pionie operacyjnym - powiedział Bjoern Kulmann, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Ball. - Pomaga to zmniejszyć nasz wpływ na środowisko i cieszyć się pozytywnymi wynikami. Wizja Drive for 10 firmy Ball opiera się na równoważeniu naszego wpływu na gospodarkę, środowisko oraz społeczeństwo, a nacisk kładziony na wyniki w tych obszarach daje nam perspektywy większego, długofalowego sukcesu.
Inne ważne osiągnięcia firmy Ball Packaging Europe obejmują między innymi:
- obniżenie o 4,8 proc. Wskaźniku Oddziaływania na Klimat (w stosunku do 2010 roku).
- zwiększenie sprawności energetycznej o ok. 5 proc. w globalnym oddziale produkującym puszki do napojów, żywności oraz aerozoli oraz o 19 proc. w oddziale lotniczym i kosmicznym w porównaniu z rokiem 2010. Ponadto firma zmniejszyła zużycie energii w oddziale produkcji aluminiowych półfabrykatów (dysków, z których tłoczone są butelki aluminiowe) o 11 proc.
- całkowite wyeliminowanie odpadów wywożonych na wysypiska w 21 z 64 globalnych zakładów produkcyjnych firmy Ball. Firma zwiększyła ilość ponownie użytych oraz poddanych recyklingowi odpadów z 44 do 57 proc. i zmniejszyła ilość odpadów wysyłanych na wysypisko z 30 do 22 proc. w porównaniu do roku 2010
- przystąpienie do Aluminium Stewardship Initiative - globalnej organizacji ustanawiającej standardy zrównoważonego rozwoju branży aluminiowej.