Żywiec Zdrój wprowadził na rynek kolejny produkt w butelce wykonanej w 100% z plastiku z recyklingu. W ofercie firmy pojawiła się woda niegazowana w nowym, poręcznym formacie 1l, której butelka została wykonana w całości z powtórnie przetworzonego plastiku. Produkt dostępny jest od 1. października w sieci sklepów Biedronka. To już trzecie tego rodzaju opakowanie w portfolio marki i kolejny krok w kierunku zamykania obiegu plastiku.
Żywiec Zdrój niegazowany w formacie 1 litr skierowany jest do osób szukających produktu, który pozwoli im zadbać o odpowiednie nawodnienie w ciągu całego dnia, a jednocześnie będzie wystarczająco lekki i poręczny, by bez trudu zmieścić go w torebce czy plecaku. Nowy format jest trzecim, po 5-litrowej butelce wody niegazowanej oraz Żywiec Zdrój Essence, produktem w opakowaniu wykonanym w całości z plastiku z recyklingu. Sięgnięcie po surowiec z odzysku pozwoliło wyeliminować użycie nowego plastiku, znacząco ograniczyło emisję CO2 i jest namacalnym dowodem na to, że recykling opakowań ma znaczenie i przekłada się na ograniczenie ilości plastiku w środowisku.
Systematyczne zwiększanie oferty produktów w opakowaniach w 100% z recyklingu jest także kluczowym elementem strategii rozwoju Żywiec Zdrój. Marka od lat podejmuje działania, by zminimalizować swój wpływ na środowisko naturalne, zmniejszając gramaturę swoich opakowań, zwiększając w nich udział surowca z odzysku czy oferując opakowania w całości wykonane z plastiku z recyklingu. Systematycznie edukuje też Polaków w zakresie właściwej segregacji odpadów i możliwości ich ponownego przetworzenia, podkreślając, że każda plastikowa butelka ma szansę dostać nowe życie. Dodatkowo, jako pierwsza firma w Polsce, Żywiec Zdrój zadeklarował, że w 2020 roku zapewni zbiórkę i recykling 100% plastiku, który spółka wprowadzi na rynek.
- Jesteśmy przekonani, że opakowania wykonane w 100% z recyklingu są przyszłością branży opakowaniowej i kierunkiem rozwoju dla całego sektora spożywczego. Jest to nie tylko odpowiedź na najważniejsze wyzwania ekologiczne współczesnego świata, lecz także zwrócenie się w stronę konsumentów, którzy są coraz bardziej świadomi wpływu swoich decyzji zakupowych na środowisko naturalne. Niezmiernie cieszymy się, że możemy zaproponować im kolejny produkt dostępny w opakowaniu stworzonym wyłącznie z materiału z odzysku i dodatkowo - w nowym, poręcznym formacie, który zyskuje coraz większe grono sympatyków - mówi Edyta Krysiuk-Kowalczyk, Dyrektor ds. Zrównoważonego Rozwoju w Żywiec Zdrój.
Źródło: Żywiec Zdrój S.A.