Pęcherzyk powietrza na detalu
Wtryskiwanie
Szacun. Co proponujesz dalej?
Jeszcze jedno - ewentualnie próbować zmniejszyć napręzenia w detalu . Piszesz że klapka w czasie otwarcia jest uwolniona - oczywiście tak musi być , inaczej nie zadziałałyby ramiona zamykacza detali . Ale zwróć uwage na fakt , ze klapka jest wyformowana przez przewężkę szczelinową jaką de facto jest zamek flip-topa ( wstążka) tam następuje duże przyspieszenie przepływu surowca , czyli dużo więcej energii , czyli więcej napreżeń . Spróbuj obniżyć parametry wtrysku które mją na to wpływ - szybkość wtrysku , cisnienia wtrysku i docisku , czasy trwania tych funkcji . Ograniczysz naprężenia . Ale raczej wątpię w sukces , bo już to próbowałeś .
Czytałem to o czym pisaliśmy kilka razy i zrobiłem tak, "podzielilem" flip-topa na 3 jakieś tam części wagowe, według nich ustawiłem 3 drogi wtrysku o różnym ciśnieniu i różnej prędkości. Ostatnią droge która odpowiada za sam "koniec" klapki zwiekszalem od 5proc.i stanęło na 55 proc.i wynik taki że na 1000 szt trafiło się 10 z kreskami. Wynik zadowalający, ale czy poznaliśmy przyczynę?
Szybciej wypełniłes gniazdo, szybciej zacząło się studzenie ktore na tyle skutecznie zestliło polimer że zahamowało korozję . Spróbuj idc tą drogą obniżyć temperatury grzałek - np. po 5 stopni na każdej strefie , ewentualnie zwlnij obroty ślimaka podczas uplastyczniania
Iebm napisał:
Ramones - korozja napręzeniowa to uwolnienie napręzeń podczas skurczu bez wzgledu na rodzaj tworzywa.
Bede polemizowal a wlasciwie czepiam sie slownictwa !
Raczej sformuowal bym to tak --Korozja uwalnia rozprezenie tworzywa ,ktore nabylo podczas skurczu niewidocznego po wyjsciu z formy.