Różne prędkości wtrysku
Wtryskiwanie
W nowoczesnych wtryskarkach sa opcje zmiany prędkości wtrysku podczas jednego cyklu . Ma to send np. w przypadku , kiedy ( szczególnie przy podłużnych wypraskach) w punkcie położonym na wprost wypraski pojawia sie wybłyszczenie ( detal nie dolany) lub sadza ( efekt Diesla ) , a formierz rozkłada ręce , bo już bardziej odpowietrzyć gniazda nie może. Wtedy zmiana predkości może być jedynym rozwiązaniem . Ot taki rzadko wykorzystywany ale jednak przydatny gadżet
Niestety nie jest to znowu tak rzadko stosowane jak się wydaje. W firmie w której pracuje jest to dość częsty proceder. np. na formie dwu-gniazdowej trzeba ustawiać dużą prędkość tak aby tworzywo przeszło przez przewężki i zwalniać pod koniec aby uniknąć przypaleń(diesel).
Witam
Jeżeli chodzi o prędkości wtrysku to wszystko jest zależne od detalu jaki produkujemy, od wymagań jakościowych, wizualnych itp. Niekiedy wystarczy jedna prędkość, a nie kiedy używać musimy kilku profili wtrysku. Stąd tzw. wtrysk profilowany. Bardzo często stosowany profil to wolno-szybko-wolno, bądź szybko,-wolno-szybko, ale też wszystko jest zależne od rodzaju tworzywa, formy i innych zależności. Np. Engel posiada 10 programowalnych profili, Kraus-Maffei 11 profili. I w niektórych profilach produkcji, np. AGD często wykorzystuje się wszystkie dostępne profile w celu uzyskania 100 % jakości detalu.
Pzdr
Iebm napisał:
Maszyny posiadają takie funkcje , ale pytanie brzmi : po co i jak to działa ? Odpowiedx : w celu uzyskania dobrej jakości nie jest odpowiedzią .
Jak doskonale wiemy detale, które wytwarzane są na wtryskarkach mają różną konstrukcję, wygląd, zastosowanie, itd, itp. M.in. detale, które są złożone wymagają używania wielu profili wtrysku, po co? Właśnie po to, żeby uniknąć na wyprasce wad wtrysku. Ciężko to zobrazować pisząc. Wyobraź sobie, że na początku drogi wtrysku musisz wtryskiwać wolno, żeby uniknąć wolnej strugi, natomiast kolejne prędkości musisz znacznie podwyższyć w celu dokładnego wypełnienia różnego rodzaju haczyków lub zaczepów, które znajdują się na tylnej części detalu. Później może pojawić się np. "płynięcie" dlatego iż zbierają się gazy dlatego zwalnia się wtrysk celem dania możliwości odpowietrzenia się. Później znów wtryskujesz szybciej w celu dokładnego wypełnienia gniazda po czym może zdarzyć się że na końcu drogi wtrysku pojawi się przypalenie "efekt Diesla" i znów trzeba zwolnić prędkość wtrysku.
Oczywiście znajdą się tacy, którzy powiedzą, że trzeba odpowietrzenia w formie poprawić. Zgodzę się ale w pewnych przypadkach nie jest to możliwe i dlatego stosuję się więcej profili niż 1 lub 3.
Pozdrawiam
Iebm napisał:
Chyba pozostanę przy swoim punkcie widzenia
Punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia
W każdym bądź razie najlepszym rozwiązaniem byłoby ustawiać profil wtrysku w 3 krokach max. lub w ogóle strzelać na raz. No ale nie zawsze tak jest i doświadczeni technolodzy i ustawiacze o tym wiedzą i stosują dane im możliwości przez producentów wtryskarek.
Ja również wolałbym wszystko ustawiać na jeden strzał. Zaoszczędziło by to czasu. Ale żeby tak było to ustawiacze, technolodzy nie byliby potrzebni, a każdy mógłby ustawić wtryskarki.
Pozdrawiam.
Ps.
Kolego Iebm może napisz czym się zajmujesz, przy jakim profilu przetwórstwa pracujesz.