Temperatura w gorących kanałach.
Wtryskiwanie

Jangdu
11 paź 2012, 13:04 Jangdu

Witam,

Kieruję pytanie do bardziej doświadczonych ustawiaczy/technologów.

Czy spotkaliście się z tym, aby w procesie wtrysku temperatura w rozdzielaczu i na opasce systemu GK była znacznie niższa niż w cylindrze wtryskowym? Różnica dochodzi do 100 stopni!!

Nie rozumiem uzasadnienia ustawiaczy, że "tak zawsze ten detal produkowaliśmy, bo jak damy wyższe temp. na HASCO, to będą szły smugi przepaleń
"
Podczas wtrysku ślimak znacznie zwalnia
opór stawia mu tworzywo w systemie GK o znacznie niższej temp. niż temp wtrysku), następnie wykonuje wtrysk już z zadaną prędkością.

Tworzywo to ABS. MFI : 5,5 g/10 min 2.16 kg
Ślimak: 60 [mm]
Droga dozowania: 139 [mm] - dozowanie w zakresie 2D-3D
Temperatury: dysza 270-260-245-235 lej zasypowy
Temp HASCO: rozdzielacz 170, opaska 170, dysza 230

Detal jest grubościenny, czas chłodzenia to 20 sekund. Czas cyklu to około 41 sekund.


Ja raczej spróbowałbym obniżyć temperatury w cylindrze, a podnieść w systemie GK. Dążyłbym do skrócenia czasu cyklu, ale wyeliminowałbym takie dziwne zachowanie ślimaka podczas wtrysku. Ciepło tworzywa z cylindra idzie na "odkorkowanie" tworzywa w rozdzielaczu i opasce.

Jakie jest Wasze zdanie na ten temat.
Czy praktykuje się tego typu nastawy?

Janusz



Yellow
11 paź 2012, 15:20 Yellow

Witaj Jangdu

według mnie też coś jest nie tak.
Nie znam systemu Hasco ale może termopara źle czyta i na tych temperaturach masz w rzeczywistości taką samą temperaturę jak na cylindrze.

Co do pytania czy praktykuje się takie nastawy to powiem tak że teoria bardzo często mija się z praktyką. Ktoś ustawił takie temperatury bo coś było nie tak z detalem i dlatego zrobił tak a nie inaczej.
Ogólnie problem istnieje i należało by go wyeliminować.
Zrób tak jak napisałeś i na początek wyrównaj temperatury na GK względem cylindra a najlepiej jest dostać się do GK i posprawdzać grzałki oraz termopary.
Przyda się też płukanie całego GK jakimś środkiem czyszczącym.

Pozdrawiam
Yellow


Iebm
11 paź 2012, 15:32 Iebm

1. Zły odczyt termoregulatora GGK
2. Rzeczywiscie , jak napisał yellow , nie praktykuje sie az tad dużej różnicy - max 1-=15 st. C
3. Trudno jest radzić na odległość , być moze ustawiacz chciał skasować ciągnięcie nitek , albo wypływki z dysz
4. Coś niskie MFI jak na wtrysk

Trudno tak na odległość ....

Tomek866
16 paź 2012, 22:16 Tomek866

Witamy
Jeżeli problem nie został rozwiązany proszę o kontakt 698761456.
pozdrawiam

Technikplast
17 paź 2012, 8:38 Technikplast

Witam.
Znam przypadki tak znacznego obniżania temperatur na rozdzielaczu ale przy krótkich cyklach gdzie mamy problemy z wychłodzeniem punktu wtrysku , natomiast przy czasie cyklu 41 s jest to duży błąd .Niepotrzebne narażanie rozdzielacza na duże ciśnienia .Przyczyną smużenia może być delikatne przytkanie dyszy ciało obce .Proponuję przeczyścić dyszę .

Jangdu
19 paź 2012, 7:44 Jangdu

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Najszybciej jak się będzie dało, spróbujemy zoptymalizować ten proces.
Poziom braków przy aktualnym ustawieniu procesu kształtuje się na poziomie 0,3% na zmianę.
Spróbuję wyrównać temperatury w systemie GK i zmniejszyć temperatury w cylindrze wtryskarki.
Dam znać jaki był efekt.

Janusz

Yellow
19 paź 2012, 11:51 Yellow

No daj znać jakby coś a co do ilości braków to jest to ilość bardzo mała :D

Pozdrawiam
Yellow

Jangdu
14 maj 2013, 7:20 Jangdu

Witam,
Po zagłębieniu się w temat, przedstawiam następujące obserwacje:

1) Wyrównanie temperatur w systemie GK do tych z cylindra powoduje termiczną degradację tworzywa i smugi przypalenia na detalu.

2) Ślimak ma stosunek L/D = 25. Zmniejszenie temperatur na cylindrze i wyrównanie w systemie GK nie poprawia jakości detalu (nadal występują smugi przypalenia tworzywa)

Yellow
14 maj 2013, 9:13 Yellow

Jeśli pali Tobie tworzywo na detalu to weź skontroluj albo kontroler GK (zamień na inny) albo trzeba sprawdzić grzałki na GK i termopary.
Może tworzywo jest przegrzane w formie i dlatego tak to się pojawia.
Skontroluj temperaturę stopu który wychodzi z dyszy formy i dyszy na cylindrze.

Ten ABS jakiego jest koloru (czy to jest transparentny ABS) i jak go pali na jaki kolor?


Ramones
14 maj 2013, 14:20 Ramones

Iebm napisał:

4. Coś niskie MFI jak na wtrysk


Popieram .