Ponad szesnaście i pół tysiąca puszek z limitowanej edycji „Maszeruję – Kibicuję” od Ball Packaging Europe otrzymali uczestnicy polskich obchodów Światowego Dnia Chodzenia (World Walking Day). Warszawiacy przeszli ulicami miasta w niedzielę 7 października. Piechurów poprowadził Robert Korzeniowski, wielokrotny medalista w chodzie sportowym. Mimo chłodnej aury towarzyszyło mu 3,5 tysiąca osób.
Mieszkańcy stolicy, pokonując trasę o długości 5 kilometrów, aktywnie wspierali uczestników 10-kilometrowego biegu „Biegnij Warszawo”. Specjalnie na święto chodziarzy firma Ball Packaging Europe wyprodukowała limitowaną edycję puszki „Maszeruję – Kibicuję”. Do warszawiaków trafiło 5,5 tysiąca okolicznościowych puszek z napojem izotonicznym. Wśród maszerujących kibiców była m.in. Joanna Mucha, Minister Sportu i Turystyki, która objęła akcję patronatem honorowym.
Podczas warszawskiej imprezy firma Ball Packaging Europe zorganizowała również konkurs promujący recykling puszek – wzięło w nim udział pół tysiąca chętnych. Akcję wspierała Fundacja na rzecz Odzysku Aluminiowych Puszek po Napojach RECAL.
Obchody Światowego Dnia Chodzenia były jedyną okazją do zdobycia unikalnej puszki, gdyż opakowanie to nie trafi do dystrybucji handlowej. Uczestnicy marszów w 17 polskich miastach otrzymali w nim napój izotoniczny. Oprócz stolicy, podobne wydarzenia odbyły się również w: Koszalinie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Toruniu, Rzeszowie, Zielonej Górze, Opolu, Łomży, Puławach, Bielsku-Białej i Wałbrzychu oraz w Dobczycach, Słupi, Olsztynie k/ Częstochowy i Bukowej. Obchody World Walking Day przypadają tradycyjnie w pierwszy weekend października.
Stworzeniem unikalnej puszki firma Ball Packaging Europe postanowiła wesprzeć chodziarzy na trasie, jak również zainspirować ich do świadomej troski o środowisko. Działania te wpisują się w realizowaną przez firmę koncepcję Zrównoważonego Rozwoju, której jednym z filarów są starania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Aluminiowa puszka w 100% nadaje się do recyklingu, co jest niewątpliwą korzyścią środowiskową.
Światowemu Dniu Chodzenia jak co roku patronowała TAFISA – Światowe Stowarzyszenie Sportu dla Wszystkich. Firma Ball Packaging Europe jest sponsorem tej międzynarodowej organizacji.