W połowie maja 2010 r. wystartowała ogólnopolska kampania ekologiczna pod hasłem „Odkręć – zduś – segreguj” zainicjowana przez Zespół Uzdrowisk Kłodzkich producenta „Staropolanki”. Z początkiem listopada ruszyła nowa, świąteczna kampania reklamowa marki „Coca – Cola”. Kampania nawiązuje do ikonicznych symboli marki, takich jak Święty Mikołaj, świąteczne ciężarówki, konturowa butelka „Coca – Cola” czy miś polarny. „Jurajska ze Smakiem – owocuje radością” to hasło kampanii wizerunkowej marki „Jurajska ze Smakiem”, która trwała na przełomie sierpnia i września 2010 r. Działania komunikacyjne obejmowały swoim zasięgiem telewizje, kino, outdoor i dodatkowo internet oraz prasę branżową. Również w „Kofola – Hoop” podjęta została druga edycja niezwykle udanej letniej promocji „Jupik Camp”, która trwała w okresie październik – grudzień 2010.
W siatkarskiej lidze kobiecej prym wiedzie sponsorowana przez Spółdzielnię „Muszynianka” drużyna „BPS Bank - Muszynianka - Fakro”. Podobnie jest w przypadku polskiej siatkówki męskiej i kobiecej, które z sukcesami wspiera Spółdzielnia „Jurajska” z Myszkowa. Kolejny rok „Kinga Pienińska” była partnerem Tour de Pologne organizując przy okazji interesujący konkurs fotograficzny dla fanów sportów rowerowych. „Ustronianka” tradycyjnie udziela wsparcia polskim skoczkom narciarskim. Natomiast liderami w zakresie prowadzonych w 2010 roku ogólnopolskich kampanii marketingowych były tradycyjnie „Żywiec Zdrój”, „Coca Cola HBC Polska”, „Nałęczów Zdrój”, „Kofola – Hoop”, „Nestle’ Waters Polska” Sp. z o. o., „Pepsi Cola General Bottlers Poland Sp. z o. o.”, „Muszynianka”, „Ustronianka”, „Jurajska” i „Piwniczanka”.
Nagrody i wyróżnienia dla polskich producentów
Cieszą przyznane w ostatnim roku nagrody i wyróżnienia dla niektórych marek. Nagrody w konkursie „Superior Taste Awards” organizowanym przez Międzynarodowy Instytut Smaku i Jakości” w Brukseli zdobyły „Cisowianka Perlage”, „Kinga Pienińska”, „Nałęczowianka” oraz „Piwniczanka”. Ponadto „Cisowianka Perlage” została nagrodzona „Perłą Rynku FMCG 2010” oraz znalazła się w pierwszej trójce „Marek Wysokiej Reputacji”. „Żywiec Zdrój” został uznany z najlepszą firmę w Powiecie Żywieckim. W listopadzie 2010 r. „Ustronianka z Jodem” została uhonorowana najwyższym światowym wyróżnieniem w czasie konkursu „Water Innovation Award” zorganizowanym w Szkocji.
Wojciech Rutkowski
Krajowa Izba Gospodarcza „Przemysł Rozlewniczy”