
Uruchomione zakłady zajmą się produkcją m.in. wyrobów z tworzyw sztucznych na potrzeby przemysłu kosmicznego i lotniczego oraz motoryzacyjnego. Będą to choćby folie ochronne oraz kleje termoutwardzalne. Odbiorcami wyrobów z pierwszej fabryki będą takie koncerny jak Airbus, Bell czy Boeing. Z kolei drugi zakład wyprodukuje elementy stosowane do konstrukcji katalizatorów ceramicznych i ceramicznych filtrów diesla w samochodach osobowych, ciężarówkach i autobusach. Katalizatory i filtry diesla muszą spełniać restrykcyjne wymogi norm poziomu emisji spalin obowiązujących w Unii Europejskiej. Technologia, która będzie stosowana we wrocławskiej fabryce jest strzeżona patentami technologicznymi i polega na formowaniu materiału w procesie suchym, w oparciu o użycie włókien, głównie ceramicznych i szklanych.
Otwarcie fabryk 3M Poland jest kolejnym elementem strategii budowania Europejskiego Centrum Produkcyjnego. Koncern posiada już osiem zakładów produkcyjnych, w tym sześć we Wrocławiu. Europejska dywizja 3M, odpowiedzialna za produkty dla sektora kosmicznego i lotniczego pełni ważną rolę w strategii koncernu. Należące do niej zakłady pokrywają bowiem 40 proc. światowego popytu na folie i kleje.
- Wrocław jest dla nas od lat miejscem szczególnym w kontekście planów inwestycyjnych. To tutaj od dziesięciu lat konsekwentnie otwieramy kolejne zakłady produkcyjne, gwarantując polskim specjalistom dostęp do najnowszych technologii oraz nowe miejsca pracy. I co najważniejsze nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. W budowie jest bowiem jeszcze jedna fabryka - mówi Xavier Douellou, dyrektor generalny 3M Poland.
Do dzisiaj 3M zainwestował w naszym kraju ok. 350 mln dolarów. Nie zamierza jednak zwalniać tempa, ponieważ tylko w tym roku zainwestuje kolejne 83 mln dolarów. Celem firmy jest uczynienie z Polski kluczowego kraju, z którego pochodzić będzie większość produktów eksportowanych na rynki w Europie Środkowo-Wschodniej.