Od momentu przejęcia w 2010 r. organizacji targów Interplas przez Rapid News Group, ta główna brytyjska wystawa dla branży tworzyw sztucznych znajduje się na dobrej drodze ku odrodzeniu i rozwojowi. W 2023 r. targi zaoferują zwiedzającym nowe, ekscytujące atrakcje, uwzględniając różnorakie aspekty wszystkich zakątków branży. Ciągła inwestycja organizatorów w targi Interplas ma na celu dalsze umocnienie ich pozycji jako wiodącego brytyjskiego wydarzenia dla międzynarodowego przemysłu tworzyw sztucznych.
Od czasu przejęcia organizacji tej wystawy od Reed Exhibitions, Interplas odnotował ponowny wzrost kluczowych wskaźników, które są wykorzystywane do porównywania z innymi targami. Liczba odwiedzających, liczba wystawców i powierzchnia stoisk wzrosły. Być może najbardziej widoczny wskaźnik stanowi fakt, że to, co w 2008 r. było tylko połową 1 hali w NEC, teraz rozrosło się na 2 hale… Kto powiedział, że produkcja w Wielkiej Brytanii umarła?
David Gray, Head of Content w „British Plastics & Rubber” / InterplasInsights.com, przeprowadził wywiad z Duncanem Woodem, CEO Rapid News Group, aby dowiedzieć się więcej o drodze, jaką przebyła wystawa i o tym, czego można się spodziewać podczas jej najbliższej edycji w 2023 r.
Nie da się ukryć, że Interplas w ostatnich latach jest wydarzeniem dalekim od tego, czym był w 2008 r. Jakie są twoje wspomnienia z tego okresu?
Okres od 2010 r., kiedy po raz pierwszy przejęliśmy stery, aż do zorganizowania jednego z pierwszych wydarzeń po lockdownie w Wielkiej Brytanii, czyli przesuniętej na wrzesień 2021 r. edycji Interplas, był głównie pozytywnym doświadczeniem dla każdego w Rapid News Group, kto był zaangażowany w organizację targów. Chociaż nie sądzę, że ktokolwiek chciałby ponownie przejść przez 395 zmian planu powierzchni wystawowej i 1000 poprawek budżetowych, z którymi mieliśmy do czynienia w okresie przygotowań do edycji 2021!
Ważne aby pamiętać, że jesteśmy opiekunami imprezy, która istniała na długo przed narodzinami któregokolwiek z obecnych członków zespołu! Nasze wspomnienia z ostatnich 12 lat są więc tylko niewielką częścią historii targów Interplas. W miarę zbliżania się do 75. rocznicy wystawy istotne jest, abyśmy pamiętali o historii, ale jednocześnie skupiali się na przyszłości brytyjskich targów poświęconych tworzywom sztucznym. Naszym dziedzictwem będzie to, co zrobimy w następnej kolejności. Jest to bardzo ważna wystawa branżowa i każda decyzja, jaką kiedykolwiek podjęliśmy, zawsze była obwarowana pytaniem: czy ma ona pozytywny wpływ na rozwój brytyjskiego przemysłu tworzyw sztucznych?
Duncan Wood, CEO Rapid News Group
Czemu przypisujesz sukces Interplasu; mam na myśli okres liczony od przejęcia targów przez Rapid News?
Mówiąc najprościej, sukces zawdzięczamy ciężkiej pracy niesamowitego zespołu i konsekwentnemu inwestowaniu w obszary, które mają największe znaczenie. Jest to oczywiście o wiele bardziej złożone, ale pierwotna decyzja o zainwestowaniu w imprezę była oparta na przekonaniu, że możemy pozytywnie wpłynąć na branżę tworzyw sztucznych poprzez przywrócenie do życia wydarzenia, które znajdowało się w dołku.
Liczby dotyczące targów na przestrzeni lat, jeśli chodzi o odwiedzających, wystawców i powierzchnię użytkową, sugerują że udało nam się osiągnąć ten cel; w niektórych przypadkach spektakularnie, a w innych – wbrew oczekiwaniom wszystkich.
Edycja 2021, która odbyła się z 12-miesięcznym przesunięciem z powodu COVID, co oznaczało że była to jedna z pierwszych imprez po pandemii (z całym bagażem niepewności, który wiązał się z ówczesną sytuacją), została zwieńczona kryzysem paliwowym. Mimo to, w 1. kwartale po zakończeniu targów odnotowaliśmy rekordowy wskaźnik ponownych rezerwacji. Świadczy to o tym, że trzymanie się podstaw takich jak dobry marketing wydarzenia, nawet w trudnych czasach przynosi rezultaty dla naszych klientów… A w końcu to przecież dla nich to wszystko robimy.