![Amcor wyprodukował butelkę…](https://res.cloudinary.com/plast/image/upload/c_fill,d_default.png,dpr_auto,f_auto,g_auto:classic,h_150,q_auto,w_150/v1/plastech/images/news/1432/amcorpet.jpg)
Tego jeszcze na rynku opakowaniowym nie było. A ponieważ nie było, to pojawiła się okazja przejścia do historii i stworzenia całkowicie innowacyjnego opakowania przy wykorzystaniu tradycyjnej metody, którą również należało wzbogacić. W ten oto sposób w zakładach koncernu Amcor PET Packaging narodziły się niezwykłe opakowania PET, w których sprzedawana jest wódka. Jakby sprzedaż wódki w opakowaniach PET nie była wystarczająca nowością, to dodatkowo są one wzbogacone w specjalny wbudowany uchwyt, przypominającą rączkę posiadaną przez typowe kufle do piwa.
Nowy produkt australijskiego potentata wchodzi właśnie na światowy rynek. Jest to butelka PET o pojemności 1,75 l z uchwytem, wchodzącym w skład struktury całego opakowania. W innowacyjnej butelce sprzedawana jest wódka koncernu McCormick Distilling Co., Weston, MO.
Nowoczesna butelka z uchwytem powstała dzięki zastosowaniu technologii blow moulding, czyli wtrysku z rozdmuchem.
Tradycyjnie w tego typu metodzie roztopiony granulat zostaje następnie wtryskowo uformowany do postaci preformy, która przeniesiona do kolejnej stacji zostaje rozciągnięta i rozdmuchana w formie rozdmuchowej. Technologia jest niezwykle popularna, a przetwarzane za sprawą jej stosowania są najczęściej takie tworzywa jak PET, polipropylen (PP) oraz poliwęglan (PC). Warto wiedzieć, że wtrysk z rozdmuchem jest stosowany do produkcji butelek oraz słoików różnych pojemności i kształtów znajdujących zastosowania w wielu branżach.
O skali przedsięwzięcia może świadczyć choćby fakt, że w koncernie powołany został specjalny sztab technologów oddelegowany do tego tylko zadania.
Głównym problemem, który stanął przed tym zespołem było takie zastosowanie technologii blow moulding by dało się wytworzyć również uchwyt. - Dobrze wiedzieliśmy, że nie sposób wydmuchać w butelce z tego tworzywa również uchwytu z PET. Musieliśmy więc pracować wspólnie z Amcor nad tym, by pożądany przez nas kształt opakowania został jednak wykonany. Trzeba było zrozumieć jak można to zrobić - opowiada Jim Zargo, prezes koncernu McCormick.