Aseptyczne linie PET na potrzeby napojów mlecznych

Aseptyczne linie PET na potrzeby…

Firma Yotvata Dairy, we współpracy z Grupą Strauss, zasłynęła na lokalnym rynku dzięki produkowanemu przez siebie czekoladowemu napojowi mlecznemu. Była pierwszym producentem w Izraelu, oferującym białe mleko o przedłużonym okresie przydatności do spożycia w butelkach PET, co było prawdziwie rewolucyjnym zjawiskiem na tamtejszym rynku. Niedawno ten producent płynnych produktów mleczarskich zmodernizował swoją 2-litrową butelkę mleka o przedłużonym okresie przydatności do spożycia, zmieniając wykorzystywany materiał z HDPE na PET, wprowadzając tym samym zupełnie nowy produkt na rynek krajowy. Realizacja tego projektu była możliwa dzięki zainstalowaniu kolejnej, zrównoważonej i elastycznej, kompletnej aseptycznej linii PET firmy Sidel i wprowadzeniu innowacji w zakresie projektowania opakowań. 

Pomimo tego, że Izrael ma zaledwie 8,5 miliona mieszkańców, w 2016 roku kraj ten zajmował 15. miejsce na świecie pod względem wydatków na nabiał w przeliczeniu na jednego mieszkańca. Obecnie większość podmiotów działających w sektorze mleczarskim w Izraelu sprzedaje swoje produkty w opakowaniach wykonanych z materiału HDPE oraz z kartonu, w związku z tym wybór firmy Yotvata dotyczący stosowania w coraz większym stopniu PET jako głównego materiału opakowaniowego pozwala producentowi na wyróżnienie się spośród konkurencji i sprawia, że staje się on pionierem na rynku.

Wiodący producent mleka

Założona w 1962 roku i zlokalizowana w kibucu położonym w sercu pustyni około 40 kilometrów na północ od Morza Czerwonego mleczarnia Yotvata zademonstrowała wbrew wszelkim przeciwnościom, że produkcja mleka w warunkach pustynnych jest nie tylko możliwa, ale i opłacalna. Dzięki połączeniu obszernego doświadczenia oraz skupieniu na bezkompromisowej jakości, firma była w stanie stworzyć szeroki wachlarz różnorodnych smaków, poszerzając swoje portfolio produktów mlecznych o nowe kategorie i stając się wiodącym producentem tego rodzaju produktów w Izraelu. Słynny smak produkowanego przez firmę mleka czekoladowego sprzedawanego w małej gospodzie przy wejściu do kibucu od lat 60. XX wieku sprawił, że miejsce to stało się obowiązkowym przystankiem na trasie każdej osoby podróżującej do Eilat. 

Firma Yotvata miała jasne cele związane z wprowadzeniem na rynek mleka w nowej 2-litrowej butelce PET - nowego produktu kierowanego do rodzin i gospodarstw domowych.

- Musimy w tym wypadku zmienić całkowicie kształt naszych butelek, aby wyróżnić się wśród konkurencji i zerwać z przeszłością, ponieważ wszyscy producenci produktów mleczarskich, w tym nasza firma, sprzedawali mleko w dwulitrowych butelkach HDPE o przekroju poprzecznym z uchwytem. Z tego powodu jednym z naszych celów jest zadbanie o doskonałe wrażenia z kontaktu z naszą marką, a także maksymalizacja możliwości łatwego zdejmowania butelek z półek w supermarketach - stwierdził Ram Srugo, dyrektor generalny firmy Yotvata.

Ostatnie założenie stanowiło szczególne wyzwanie, ponieważ większość izraelskich sprzedawców detalicznych przechowuje produkty z łańcucha chłodniczego w lodówkach, a kupujący są zmuszeni wyjmować towary z półek, które nie pozwalają na przechowywanie zbyt wysokich produktów. Co więcej, firma musiała stawić czoła tym wszystkim wyzwaniom na rynku, który charakteryzuje się szczególną innowacyjnością pod względem wprowadzania nowych produktów, podczas gdy formaty opakowań zmieniają się w wolniejszym tempie. Jednocześnie rośnie także świadomość dotycząca nowych, wygodnych i zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, zarówno w firmie Yotvata, jak i w całej branży. Oczywistym wyborem jest materiał PET ze względu na nieograniczone możliwości projektowania, możliwości zmniejszania masy opakowań i możliwość recyklingu, dzięki którym materiał ten jest dużo bardziej korzystny dla środowiska naturalnego. Ponadto zastosowanie tego rodzaju butelek pozwala na obniżenie kosztów transportu oraz zmniejszenia zużycia surowców. 

Firma Sidel, będąca wieloletnim partnerem biznesowym firmy Yotvata, ponownie udzieliła izraelskiemu producentowi pomocy w zakresie projektowania i kwalifikacji nowej 2-litrowej butelki PET, wspierając go w pokonywaniu wszelkich przeszkód związanych z dużym formatem opakowania, dbając jednocześnie o zwiększanie wygody dla użytkowników końcowych. Nowy projekt butelki, który obejmuje odbicie symbolu marki klienta w jej górnej części, charakteryzuje się zwiększoną grubością materiału w obszarze, w którym konsument chwyta butelkę, aby uniknąć rozpryskiwania i rozlewania mleka podczas przelewania go do szklanki. To rozwiązanie stanowi również przeciwwagę dla efektu próżni, który może dotykać produkty dystrybuowane w ramach łańcucha chłodniczego. Nie mniej ważne jest to, że w porównaniu z materiałem HDPE, PET oferuje szereg istotnych korzyści dla środowiska naturalnego, takich jak chociażby możliwość recyklingu 100% materiału, a także zmniejszenie masy butelek. 

yotvata-sidel-2