Jednym z takich czynników jest kodowanie i znakowanie, doskonalone wraz z rozwojem trendów dotyczących rodzajów opakowań w celu zapewnienia prezentacji informacji w czytelny i spójny sposób, niezależnie od typu produktu. Trend pakowania pojedynczych porcji produktów spowodował na przykład zmniejszenie rozmiarów opakowań, a tym samym powierzchni, którą specjaliści ds. marketingu mogą wykorzystać w celu przyciągnięcia uwagi klienta i skłonienia go do nieplanowanego zakupu. Specjaliści ds. marketingu od dawna są świadomi wysokiej stawki związanej z zakupami pod wpływem impulsu oraz znaczenia prezentacji marki i estetyki opakowania dla zapewnienia efektywnej sprzedaży.
Czytelne, wyraźne oznaczenia mogą przyczynić się do lepszej prezentacji marki, a kody o niskiej jakości mogą zniechęcić klienta - dlatego należy uwzględnić rozwiązania z zakresu znakowania w całości działań w ramach budowania świadomości marki.
Lekkie i wygodne opakowania elastyczne stanowią jedno z najważniejszych ulepszeń dokonanych w branży spożywczej w ostatnich latach. Innowacje, takie jak torebki ze sztywnym dnem, opakowania z okienkiem i worki umożliwiające ponowne zamknięcie, zapewniają bardzo przydatne funkcje z punktu widzenia nabywców szybko psujących się towarów. Ponadto parametry izolacyjne opakowań elastycznych mogą być dostosowane do danego produktu - jest to duża zaleta, ponieważ sprzedawcom detalicznych zawsze zależy na wydłużeniu okresu przydatności do spożycia sprzedawanych wyrobów.
Użycie opakowań elastycznych pozwala również zminimalizować koszty transportu między zakładem przetwórczym i pakującym, sklepem detalicznym i użytkownikiem końcowym, ponieważ są one najczęściej lżejsze i zajmują mniej miejsca niż inne typy opakowań, takie jak puszki czy pudełka.
Estetyczne znakowanie opakowań elastycznych
W przypadku opakowań elastycznych najczęściej zalecanym rozwiązaniem z zakresu znakowania jest nadruk termotransferowy, a dla firmy, której zależy na wkomponowaniu elementów znakowania i kodowania w całościowy projekt opakowania, korzystne jest nawiązanie współpracy ze specjalistyczną firmą oferującą technologię TTO. Przykładowo możliwość wypróbowania różnych opcji taśmy na konkretnym materiale i wzorze opakowania w warunkach laboratoryjnych z pewnością zaprocentuje w przyszłości. W ten sposób klienci mogą zagwarantować spójność wzorów i kolorystyki opakowań w wielu różnych opcjach, co umożliwia prezentację opakowań w bardziej widocznych miejscach na półkach sklepowych.Odpowiedni dobór taśmy ma znaczenie, ponieważ nie wszystkie taśmy są jednakowe. Na wybór taśmy wpływa specyfika danego zastosowania - na przykład wymagana odporność na rozmazywanie, konieczność uzyskania wysokiej rozdzielczości przy drukowaniu kodów kreskowych, a nawet rodzaj folii używanej przy pakowaniu. Dodatkowym kryterium, które zawęzi wybór, może być obecność na linii olejów jadalnych, soli czy pyłu zawieszonego w powietrzu. Klienci chcący wykorzystać wszystkie możliwości drukarek termotransferowych do prezentacji marki powinni opierać się na fachowej wiedzy doświadczonych dostawców rozwiązań TTO, którzy dzięki zrozumieniu wspomnianych czynników są w stanie zaproponować bogatą ofertę taśm i doradzić przy wyborze.