Rosnące zapotrzebowanie na systemy zasilane energią wymaga rozwiązań w zakresie e-prowadników umożliwiających bezpieczne prowadzenie przewodów.
Proces elektryfikacji pojazdów nieustannie wzrasta, niezależnie czy dotyczy on system siedzeniowych, wycieraczek przednich szyn czy elektrycznych drzwi przesuwnych. Taka sytuacja jest wynikiem wymagań stawianych przez właścicieli pojazdów, jak również panujących trendów w zakresie automatycznego prowadzenia pojazdów oraz e-mobilności. Jednocześnie, powszechnie obserwuje się nacisk na urządzenia elektroniczne w pojazdach, co związane jest z ich większym użytkowaniem, a to z kolei wymaga zaopatrzenia w bezpieczne i godne zaufania systemy zasilania energią. Firma igus, ekspert w dziedzinie tworzyw sztucznych o wysokiej wydajności dla zastosowań ruchomych, opracował odpowiednie rozwiązania w zakresie e-prowadników, gwarantujące bezpieczne prowadzenie przewodów nawet w najmniejszych przestrzeniach instalacyjnych.
Według sondażu Forsa, jeden na trzech kierowców spędza więcej niż godzinę w samochodzie w dni robocze. Trend ten pokazuje, że ze względu na rosnącą mobilność, liczba ta będzie wzrastać w najbliższych latach. Wymogi kierowców systematycznie rosną także w zakresie sprzętu zainstalowanego w prowadzonych przez nich pojazdach. Konsekwencją jest zwiększenie zapotrzebowania na inteligentną elektryfikację pojazdów. Niezależnie czy dotyczy ona podnośników szyb, wycieraczek, kap tylnych,systemu doświetlenia zakrętów, systemów siedzeń, drzwi przesuwnych, systemów kontroli konsoli centralnych jak również wyświetlaczy czy głośników. Aktualne trendy na przyszłość, takie jak autonomiczna jazda lub e-mobilność, wymagają coraz więcej przewodów, a to wpływa na zwiększone zapotrzebowanie w zakresie bezpiecznych i lekkich systemów zaopatrzenia w energię.
Nowy nacisk na systemy elektroniczne wywołany zwiększonym użytkowaniem pojazdów
W dzisiejszych czasach, systemy elektroniczne w pojazdach muszą być zdolne do wytrzymania wielu nowych obciążeń. Przykładem globalnego rozumienia wzrastającego użytkowania pojazdów, jest potrzeba automatycznego otwierania drzwi za pomocą chipa przed każdą podróżą. Konsekwencją takiego podejścia są wymagania w zakresie automatycznych systemów drzwiowych, które przyczyniły się do wzrostu cykli otwierania i zamykania ze standardowych 200.000 do 500.000. W wyniku zwiększonego użytkowania pojazdów, wzrosła również liczba regulacji siedzeń oraz lusterek, co w dużym stopniu przyczynia się do obciążenia systemu zasilania energią. W związku z tym, wzrasta zapotrzebowanie w zakresie prowadzenia bezawaryjnych i trwałych przewodów ruchomych w małych przestrzeniach instalacyjnych. W takich warunkach zastosowanie e-prowadników od igus jest bardzo wskazane. Zapewniają one ochronę oraz bezpieczne prowadzenie przewodów w najwyższych temperaturach. Tworzywo sztuczne o wysokiej wydajności, z którego są wykonane gwarantuje, że są one nie tylko bezsmarowne, ale również odporne na korozję i bardzo lekkie. Skuteczność e-prowadników od igus w zakresie ich odporności na ścieranie została udowodniona przeprowadzonym testem z użyciem piasku z Arizony, który zapewnił odpowiedni stopień zanieczyszczeń.
e-prowadnik E2 mikro: Rozwiązanie dla ruchomych i zasilanych energią systemów
Na targach motoryzacyjnych IAA, igus, przedstawi również e-prowadnik E2 mikro, w holu numer 4, Stoisko E23. Jest to e-prowadnik zaprojektowany specjalnie dla małych przestrzeni instalacyjnych i jest już stosowany w elektrycznych drzwi przesuwnych. Dostępny jest w różnych rozmiarach aby umożliwić zastosowanie w szerokiej gamie scenariuszy w motoryzacji, począwszy od wycieraczek do szyby a skończywszy na tylnych klapach, e-prowadnik E2 mikro jest optymalnie dostosowany do bezpiecznego zapewnienia dostaw energii i sygnału. Przy wymiarach 4,5 mm, jest najmniejszym e-prowadnikiem z tworzywa sztucznego na świecie i idealnie sprawdza się nawet w najbardziej ciasnych przestrzeniach. Serie e-prowadników E2C.10 i E2C.15, wykonane z materiału o wysokiej wydajności igumid G, wykazują odporność na temperatury od -40 do + 80 ° i umożliwiają rozwinięcie prędkości do 3 m / s2. Dzięki małym skokom, E2 mikro zapewnia cichą pracę, a stosunkowo duże pręty sprzęgające pomiędzy ogniwami gwarantują długą żywotność. Ze względu na ich niską masę, są szczególnie zalecane do bardzo dynamicznych zastosowań.