Rozwiązania dla branży motoryzacyjnej spółek wchodzących w skład grupy Boryszew obejmują m.in. przewody, łożyska i inne półprodukty metalowe, płyny techniczne oraz elementy z tworzyw sztucznych używane w pojazdach. W ubiegłym tygodniu przedstawiciele grupy zapowiedzieli restrukturyzację tego ostatniego działu - Boryszew Automotive Plastics (BAP).
Spółki wchodzące w skład BAP zlokalizowane są na terenie Niemiec i Czech. Ich obroty wynoszą ok. 250 mln euro, ale ze względu na fakt, iż są to odrębne podmioty, ich rentowność jest mniejsza aniżeli innych działów segmentu motoryzacyjnego Boryszewa. Celem zapowiedzianej restrukturyzacji jest zniwelowanie tych różnic.
Podejmowane działania obejmują między innymi centralizację sprzedaży, zakupów, finansów i administracji. Ponadto, Boryszew planuje budowę nowej fabryki na terenie toruńskiej Elany, która ma się stać w pełni funkcjonalna do końca 2014 roku. Będzie ona ściśle współpracowała z największym odbiorcą, tj. z poznańskimi zakładami Volskwagena. Przychody Boryszewa zwiększy także nowo wybudowana fabryka BAP w Dzierżyńsku w Rosji, która ma blisko współpracować ze zlokalizowaną w Niżnym Nowogrodzie fabryką Volskwagena. Przychody rosyjskich zakładów Boryszew szacuje na 20 mln euro rocznie.
BAP szacuje, iż restrukturyzacja działu produkującego elementy z tworzyw sztucznych przyniesie oszczędności w wysokości 50 mln zł do końca 2014 roku. Wcześniejszy etap restrukturyzacji działu automotive obejmował zmiany w grupie Maflow. W ramach przebudowy struktury spółek produkujących przewody do klimatyzacji zamknięto zakład w Trezzano (Włochy) oraz zreorganizowano zakłady w Chinach, Brazylii i Tychach.