O nowych produktach w ofercie firmy Grafe, ubiegłorocznych targach K i perspektywach rozwoju rynku masterbatchy mówi Zbigniew Zasada z firmy Grafe Polska.
Miniony rok nie ma na ogół wśród komentatorów dobrej prasy. Jak wygląda rok 2016 z punktu widzenia firmy Grafe, uczestnika rynku tworzyw sztucznych? Jakie były główne wydarzenia w Państwa firmie w ubiegłym roku i jak oceniają Państwo osiągnięte wyniki finansowe?
Grupa Grafe - a w szczególności Grafe Polska - może uznać rok 2016 za bardzo udany. Nie udało się osiągnąć wszystkich zakładanych planów, ale jest to kolejny rok wzrostu naszych obrotów. W dalszym ciągu nasi najwięksi klienci to zakłady przetwarzające PVC, ale z roku na rok zwiększa się ilość sprzedawanych barwników i dodatków dla branży automotive. Cieszy nas także coraz większa ilość zakładów przetwórczych z certyfikatem TS-16949. Rozpoczęliśmy również kilka nowych, bardzo innowacyjnych projektów. Rok 2016 był także rokiem naszych jubileuszy - 10 lat Grafe Polska Sp. z o.o. i 25 lat Grafe Color GmbH.
Ubiegłoroczne targi K były dla wielu firm okazją do przedstawienia nowych produktów. Jakie nowości ofertowe w zakresie masterbatchy i dodatków do tworzyw zaprezentowała w Düsseldorfie firma Grafe?
Trzy lata pomiędzy kolejnymi targami to wystarczający okres, aby opracować nowe receptury i pokazać nowości, ale mnogość powstających przepisów, dopuszczeń, certyfikatów stwarza czasami bariery nie do pokonania. Firmy oferujące maszyny i oprzyrządowanie mają jednak trochę łatwiej. Od kilku lat dwa nasze działy - Automotive i Design & Packaging - przygotowują nowości na targi. Nie inaczej było w minionym roku. Pokazaliśmy nasz nowy dodatek matujący (sprawdzony w ABS, PC/ABS, PC, PP), dodatek poprawiający przetwórstwo PA i PP. Dział Designu pokazał nową paletę barwników z dedykacją dla opakowań kosmetycznych. Duże wrażenie zrobiły płytki wzorcowe z efektem hologramu.
Jak targi K wyglądały z perspektywy firmy Grafe Polska?
Jeśli chodzi o odwiedzających z Polski, były to w większości osoby poszukujące nowych, i - jeśli to możliwe - tańszych dostawców. Mało było firm, które przyjechały z konkretnym projektem, do którego poszukują dostawców komponentów. Jeżeli Polska chce być uznawana za miejsce tworzenia innowacji, a nie tylko największą wtryskownię Europy, to musimy szukać nowych produktów, którymi będziemy konkurować. Grafe Polska i jej pracownicy są otwarci na rodzime firmy innowacyjne. Przy tej okazji chciałbym się pochwalić współpracą z firmami PROHACCP, oferującą wyroby z dodatkiem magnetycznym dla branży spożywczej, oraz firmą FIBARO, dostawcą części do domów inteligentnych.
Rozwiązania firmy Grafe skierowane są dla wielu sektorów. Który z nich jest dla Państwa obecnie najważniejszy? Gdzie widzą Państwo największy potencjał do dalszego wzrostu?
Oferujemy barwniki do wszystkich typów tworzyw termoplastycznych, przy czym najbardziej zaawansowane technologicznie są barwniki dla branży automotive. Grafe Color GmbH jest producentem płytek wzorcowych dla takich producentów OEM, jak VW, Audi, Skoda, Porsche, BMW, Daimler. Produkcja płytek wzorcowych zobowiązuje nas do oferowania barwników do wszystkich typów polimerów. Nasze laboratorium cały czas wykonuje testy zgodności naszych masterbatchy z normami automotive. Duże oczekiwania wiążemy z barwnikami dla branży kosmetyczno-opakowaniowej. Design Center co roku przedstawia nową paletę kolorów zgodną z trendami kolorystycznymi ustalanymi przez kreatorów mody.
Branża tworzyw potrzebuje nowatorskich rozwiązań w zakresie barwników
- Strony:
- 1
- 2