Butelki PET, w których sprzedawane jest wino zaczynają być coraz bardziej popularne. Są już dostępne w Wielkiej Brytanii, ale powoli zaczynają się pojawiać również w Stanach Zjednoczonych. Jedną z nich jest tzw. yellow jersey, czyli żółta butelka PET, w którą rozlewane jest francuskie wino Boisset Vins & Spiritueux.
Za stworzenie butelki yellow jersey odpowiadają amerykańskie firmy: MPI Packaging of Mississauga oraz wiodący globalny producent pojemników i opakowań z PET - koncern Constar International. Pierwsza z firm zajęła się produkcją opakowań i opracowaniem ich designu, druga natomiast dostarczyła preformy w oparciu, o które powstały butelki.
Żółta butelka o pojemności 750 ml jest pierwszą butelką PET do wina wytwarzaną i napełnianą w Ameryce Północnej. Przy jej produkcji wykorzystano technologię MonOxbar PET, która nie tylko przedłuża dopuszczalny okres magazynowania produktu, ale też oferuje takie zalety jak niełamliwość butelek, ich ponowne uszczelnianie oraz zdolność do przetworzenia. Przede wszystkim jednak butelki posiadają dzięki tej technologii aktywną barierę, która opóźnia proces utleniania wina. MonOxbar PET eliminuje również ryzyko związane z przedostawaniem się tlenu przez ścianki butelki.
Oprócz technologii produkcji, uwagę zwraca też nazwa butelki. Yellow jersey oznacza bowiem koszulke lidera, a więc kogoś, kto w danej dziedzinie jest najlepszy.
- Nasze nowe innowacyjne opakowanie zostało wybrane przede wszystkim ze względów środowiskowych. Poprzez ten projekt chcemy zwrócić uwagę producentów na to, by sięgali po większą liczbę materiałów, które są przyjaźniejsze dla środowiska – komentuje Jean -Charles Boisset, prezes koncernu Boisset Vins & Spiritueux.
Jego firma jest głównym graczem na francuskim rynku win i alkoholi. Produkuje wysokiej jakości alkohole: le Domaine de la Vougeraie, Bouchard Ainé & fils oraz takie marki jak Aveze, Casanis, Duval, L’héritier Guyot, St Raphaël.