Amerykańska firma Brandimage stworzyła ciekawe opakowanie - butelkę z papieru. Produkt otrzymał już nagrodę w prestiżowym konkursie International Design Excellence Award 2008. Pytanie tylko, czy takie opakowanie oprócz oryginalności jest również choć trochę funkcjonalne?
Opakowanie o nazwie 360 Paper Bottle zostało w całości wykonane z naturalnych włókien celulozowych. Wedle założeń projekt ma stanowić konkurencję dla butelek PET, znaleźć wszechstronne zastosowanie w branży napojowej i umożliwić przechowywanie produktu. 360 Paper Bottle to butelka zamknięta na stałe, dzięki temu – jak tłumaczą jej twórcy - napój w środku jest idealnie oddzielony od środowiska zewnętrznego, a po otwarciu świeży. Po odłamaniu korka, butelkę można zatkać. W tym celu wystarczy obrócić zatyczkę o 90 stopni i przypiąć do uszka z boku. Kształt butelki został tak pomyślany, aby można było łatwo pakować napoje w większe kontenery przeznaczone do transportu hurtowego, a także można było łatwo łączyć je w wielopaki, z których pojedyncze butelki po prostu się odłamuje.
Zdaniem odpowiedzialnych za stworzenie opakowania ma być ono przyjazne dla środowiska, nie zalegać na wysypiskach i być bardzo łatwo przetwarzane. Pozostaje jednak kwestia szczelności butelki, odnośnie której są poważne wątpliwości. Czy papier bowiem, bez jakiejkolwiek innej warstwy, gwarantuje długookresową nieprzemakalność i nieprzenikalność dla substancji wpływających na smak produktu? Z powodu braku odpowiedzi na te pytania nie wiadomo na razie, czy opakowanie trafi do produkcji.