
DB Schenker jest pierwszym operatorem logistycznym testującym innowacyjną cyfrową platformę rekrutacyjną pod nazwą NearMe. Testy prowadzone są w dwóch lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych. Portal internetowy automatycznie generuje powiadomienia o wakatach na elastycznych stanowiskach w firmie i dokonuje codziennej aktualizacji tych informacji. Pomoże to w pozyskaniu pracowników na nieobsadzone stanowiska i przyciągnie wykwalifikowanych kandydatów poszukujących zleceń.
Grupa docelowa to powracający pracownicy oraz nowi kandydaci zainteresowani pracą w niepełnym wymiarze godzin w systemie zmianowym. Na swoim koncie na platformie kandydaci mogą się rejestrować, wprowadzać informacje o swoich kwalifikacjach oraz określać preferencje dotyczące czasu pracy. Na podstawie tych informacji system generuje i wyświetla listę możliwych stanowisk odpowiadających ich kwalifikacjom, z których następnie można dokonać wyboru. Taki model platformy umożliwi szybszą rekrutację i ułatwi proces przypisywania pracownika do konkretnej zmiany, jak również zwiększy efektywność planowania zatrudnienia. Biorąc pod uwagę niedobór personelu w sektorze logistyki, platforma otwiera także możliwość dotarcia do nowych grup docelowych i zwiększenia zasobów kandydatów poszukujących pracy poza regularnymi 8-godzinnymi zmianami.
- Platforma NearMe DB Schenker pomaga nam przyciągnąć i zatrzymać wykwalifikowany personel, oferując elastyczne modele zmianowe. W ten sposób możemy zoptymalizować prowadzoną przez nas rekrutację i procesy planowania systemu zmianowego, poprawić wydajność zasobów i zaoferować lepszą jakość usług - mówi Thomas Schulz, Global Chief Human Resources Officer w Schenker AG.
Projekt został stworzony w dziale Global HR Innovation. Wdrażając nową platformę, która uzupełnia tradycyjną rekrutację i modele pozyskiwania personelu, DB Schenker zyska możliwość optymalizacji kosztów operacyjnych, w tym dotyczących współpracy z agencjami pracy tymczasowej. Wprowadzana przez DB Schenker platforma NearMe to pionierskie rozwiązanie w sektorze logistycznym. Firma planuje jej wykorzystanie nie tylko w przypadku miejsc pracy w logistyce magazynowej, ale też do rekrutacji kierowców.
Źródło: DB Schenker