Giganci opakowaniowi wspólnie opracowali bardziej zrównoważone rozwiązanie w zakresie opakowań do świeżej żywności, które pozwala zmniejszyć zużycie tworzyw sztucznych nawet o 85%.
Obecnie konsumenci stawiają na ideę zrównoważonego rozwoju. Dlatego marki i przedsiębiorstwa muszą liczyć się z klientem ceniącym wartości i kupującym produkty, które nie mają negatywnego wpływu na środowisko.
W poszukiwaniu bardziej zrównoważonych rozwiązań, firmy Multivac i DS Smith połączyły siły, aby zaprojektować i wyprodukować Eco Bowl -innowacyjne rozwiązanie dla świeżych produktów z tektury falistej pakowanych w atmosferze modyfikowanej. DS Smith i Multivac nawiązały strategiczne partnerstwo w celu zapewnienia maksymalnej skalowalności rozwiązania Eco Bowl dla producentów żywności i handlu detalicznego w całej Europie. Eco Bowl jest w pełni nadającą się do recyklingu tacą z tektury falistej pokrytą cienką folią i pokrywką z tworzywa sztucznego, która redukuje jego zużycie nawet o 85% w porównaniu z powszechnie używaną tacą plastikową.
Biorąc pod uwagę, iż jeden na dwóch Europejczyków oddaje dziś do recyklingu więcej śmieci niż 5 lat temu [1] oraz stawiając sobie za cel zmniejszenie zużycia opakowań, elementy rozwiązania Eco Bowl – plastikowa folia oraz tektura falista - są łatwe do rozdzielenia i segregacji. Eco Bowl pozwala również na łatwe i efektywne wdrożenie - jest zaprojektowany do pracy na termoformujących maszynach pakujących i traysealerach Multivac. Może zagwarantować porównywalny okres trwałości produktów w porównaniu z konwencjonalnym pakowaniem w atmosferze modyfikowanej dla świeżej żywności, a nawet ją ulepszyć.
Product Eco Bowl został już przetestowany na rynku przez firmę Amidori. Niemiecki producent roślinnych alternatyw mięsnych wybrał Eco Bowl i z powodzeniem wdrożył to rozwiązanie pod koniec 2019 roku.
- Jesteśmy zachwyceni widząc sukces, jaki Amidori odnosi dzięki Eco Bowl. Jest to świetny przykład korzyści, jaki można odnieść, decydując się na wdrożenie tego rozwiązania w łańcuchu dostaw - powiedział Mariusz Siwecki, Business Development Manager E-Commerce & Retail.
- Innowacja stojąca za Eco Bowl dowodzi, że DS Smith dąży do wprowadzenia zasad zrównoważonego rozwoju w handlu detalicznym, a dzięki partnerstwu z Multivac angażuje się we wprowadzenie gospodarki o obiegu zamkniętym na większą skalę - dodał Mariusz Siwecki.
- Nieustannie pracujemy nad innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie redukcji ilości materiałów opakowaniowych oraz nad koncepcjami opakowań, które spełniają aktualne wymagania w zakresie efektywności wykorzystania zasobów i możliwości recyklingu. Eco Bowl jest jeszcze jednym przykładem tych wysiłków - skomentował Bernd Lasslop, Vice President Partner Products & Consumables w Multivac.