
Osiągnięcie Danone zostało właśnie zwycięzcą pierwszej polskiej edycji konkursu Innowacja Zrównoważonego Rozwoju Globe Award. Zwycięski projekt jest elementem strategii Zrównoważonego Rozwoju realizowanej w firmie Danone. W jej ramach firma skupia się na redukcji zużycia energii, wody oraz emisji CO2.
O co chodzi w tym projekcie?
Przed postawieniem konkretnego celu w redukcji emisji dwutlenku węgla firma zdecydowała się obliczyć emisję CO2 w całym procesie produkcji, zwanym „łańcuchem wartości”. Obliczenia objęły wszystkie etapy działalności: od dostawców surowców i opakowań do „końca życia” produktów. W zidentyfikowanych obszarach została obliczona emisja dla poszczególnych grup produktów. Po skonsolidowaniu wyników otrzymano emisję dwutlenku węgla na kilogram gotowego produktu.
- Jednym z naszych celów biznesowych jest stosowanie takich technologii i rozwiązań, które pomogą nam w jak największym stopniu zredukować emisję CO2. Pozostałą ilość dwutlenku węgla planujemy zrekompensować, aby nasz wpływ na środowisko był neutralny – mówi Przemek Pohrybieniuk, członek zarządu i dyrektor ds. relacji zewnętrznych i zrównoważonego rozwoju Danone.
Globe Award to międzynarodowa nagroda, która ma na celu promowanie wartościowych inicjatyw w obszarze zrównoważonego rozwoju i nagradzanie organizacji, które mają osiągnięcia w tym zakresie, a poprzez to wspieranie zrównoważonego rozwoju w całym społeczeństwie.