Firma Heinz Plastics Polska była jednym z wystawców targów Packaging Innovations organizowanych w Warszawie przez grupę easyFairs. Podczas wystawy po raz pierwszy zaprezentowała absolutną nowość na polskim rynku opakowań kosmetycznych.
Heinz Plastics zademonstrował nowy typ opakowania z polipropylenu przeznaczonego dla branży kosmetycznej. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt że jest to pierwsza w naszym kraju stworzona z myślą o tym sektorze butelka zawierająca dodatek d2w, dzięki czemu ulegnie ona samodegradacji. Proces ten polega na utlenianiu i rozpadzie tworzywa sztucznego na poziomie cząsteczkowym. Można go zaprogramować zgodnie z cyklem życia produktu. Okres przydatności butelki o nazwie Wave to trzy lata. Moment, w którym rozpoczyna się degradacja zależy od kompozycji d2w. Opakowanie ulega samodegradacji w okresie do 5 lat po zadziałaniu czynników degradujących.
Główne przeznaczenie opakowania to przede wszystkim różnego rodzaju szampony oraz odżywki. – W tej chwili jeszcze nie ma klientów na nasze opakowanie, bo powstało ono dosłownie kilkanaście dni temu. Mamy jednak duże przekonanie, że znajdą się odbiorcy, gdyż z pewnością sięgnięcie po tego rodzaju nowoczesne i skuteczne rozwiązanie będzie świadczyć o odpowiedzialności marki, która się na nie zdecyduje – przyznała podczas Packaging Innovations Wioleta Nowocińska z firmy Heinz Plastics Polska.
W Polsce dystrybutorem dodatku d2w jest firma Ecoplastic Technologies, wcześniej znana jako Ecoplastic Polska.
Heinz-Plastics Polska Sp. z o.o.
Produkcja opakowań z tworzyw sztucznych dla przemysłu kosmetycznego
Polska