Ekologia, ruch zero waste i idea zrównoważonego rozwoju są silnymi czynnikami oddziałującymi na ówczesne trendy w biznesie. Rosnąca świadomość ekologiczna wśród konsumentów i szeroko komunikowane hasła ekologiczne w mediach społecznościach zachęcają do wybierania produktów, które na swoich opakowaniach mają oznaczenie „100% z recyklingu” lub „opakowanie ekologiczne”. To wyraźny sygnał zachęcający do zostania eko przedsiębiorstwem.
Drugie życie dla plastiku
Plastik to niewątpliwe najczęściej stosowane tworzywo w opakowaniach produktów w wielu branżach. Jest trwały, odporny na uszkodzenia, stosunkowo lekki, a jego produkcja (co może zaskakiwać) jest znacznie korzystniejsza dla środowiska niż np. opakowania szklane i powoduje nawet czterokrotnie mniejszą emisję dwutlenku węgla. Recykling tworzyw sztucznych jest zatem ogromną szansą dla firm, które nie chcą lub nie mogą zrezygnować z plastikowych opakowań i zastąpić ich choćby szklanymi, a jednocześnie pragną dołączyć do grona firm ekologicznych i móc komunikować swoim odbiorcom działania na rzecz środowiska naturalnego.
Regranulaty pochodzące z recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych to gwarancja doskonałego substytutu dla „pierwotnego” tworzywa - AKPOL, polska firma recyklingowa, w swojej ofercie ma wysokiej jakości regrantulaty HDPE, LDPE, LLDPE i PP, nadające się do produkcji opakowań ekologicznych m.in. kosmetyków, chemii gospodarczej i produktów budowlanych. Regranulaty Akpol, wytworzone w 100% z odpadów pokonsumenckich, charakteryzują się doskonałą wytrzymałością, jednolitością, powtarzalnością i nie zawierają zapachu. Praca na nich praktycznie nie różni się od pracy na tworzywach z ropy naftowej. Producenci, którzy stali się klientami Akpol cenią regranulaty za wysoką odporność, doskonałe parametry i zachowaną powtarzalność w kolorze i strukturze.
Firma Akpol posiada również własne laboratorium, które dba o najwyższą jakość produktów i oferuje swoim klientom certyfikowanie opakowań powstałych z recyklatów. Poświadczenie stosowania w 100% opakowań jest w dzisiejszych czasach cennym wyznacznikiem wartości firmy.
"Nie wyrzucajmy - recyklujmy"
Przemysł recyklingowy ma wyjątkową szansę na rozwój w Polsce pod warunkiem wprowadzenia odpowiednich, jednolitych regulacji prawnych i uruchomienia procesu edukacyjnego dla Polaków, zachęcającego do prawidłowego segregowania odpadów. W przypadku recyklingu odpadów z tworzyw sztucznych, wygrywają wszyscy – środowisko jest mniej zanieczyszczone przez zalegające na składowiskach odpady, firmy recyklingowe mogą się rozwijać, producenci otrzymują doskonały ekologiczny substytut dla plastiku wykonany w 100% z recyklingu, a konsumenci mogą cieszyć się ulubionymi produktami w zdrowszym dla środowiska opakowaniu i realnie wpływać na jego jakość poprzez dalszą segregację.
Recykling jest modny
Hasło „reduce-reuse-recycled” brzmi jak mantra coraz większej liczby konsumentów i firm. W dobie mediów społecznościach i wpływowych opinii influencerów, recykling i ekologia stały się jednymi z najmodniejszych haseł społecznych dzisiejszych czasów. Wraz z nimi, większą popularność i uznanie zyskują produkty w ekologicznych opakowaniach z recyklingu. Ponadto, wiele marek kosmetycznych na świecie sięga również po innowacyjny system refilling (ponowne napełnienie pojemników produktem), który w oparciu o obowiązujące trendy zero waste, jest odpowiedzią na coraz bardziej proekologiczne potrzeby odbiorców. Dowody na to, że recykling stał się modny i powszechny widać na każdym kroku – na półkach sklepowych znak recyklingu można odnaleźć na wielu produktach i często jest on dla kupującego powodem podjęcia decyzji zakupowej.
Źródło: Akpol