
PAKFOOD to nowa impreza w branży opakowaniowej. Międzynarodowe Targi Poznańskie organizują ją od 2007 r. Wystawa odbywa się co dwa lata, na przemian z targami Taropak. Termin tegorocznej edycji to 14 - 17 września.
- PAKFOOD to wydarzenie powstałe z jednej strony z myślą o przedstawicielach zakładów produkcyjnych i firm handlowych sektora spożywczego, a z drugiej dla branży poligraficznej. W pierwszej edycji targów udział wzięło niemal 200 wystawców z 18 krajów. Ekspozycje przygotowane na powierzchni 6,5 tys. mkw. spotkały się z zainteresowaniem 34 tys. zwiedzających, razem z targami Polagra-Food, które odbywały się w tym samym terminie - tłumaczy Marta Sykucka z MTP. - Targi gromadzą wystawców, których oferta obejmuje najważniejsze obszary branży opakowaniowej przemysłu spożywczego. Po pierwsze są to przedsiębiorstwa oferujące opakowania oraz pomocnicze środki opakowaniowe, materiały do pakowania i wyrobu opakowań, a także firmy zajmujące się projektowaniem opakowań. Drugą grupę stanowią oferenci maszyn i urządzeń pakujących, maszyn do wyrobu opakowań, maszyn znakujących i etykietujących. W targach uczestniczą również firmy projektujące maszyny pakujące oraz zajmujące się doradztwem technicznym. Najważniejszym magnesem przyciągającym zwiedzających są oczywiście prezentowane na targach rynkowe nowości.
W tym roku na PAKFOOD składać się będzie nie tylko bogata oferta wystawców, ale też ciekawy program wydarzeń towarzyszących ekspozycji – przygotowanych we współpracy z takimi partnerami jak Polska Izba Opakowań, organizowanych przez branżowe wydawnictwa, często odbywających się pod patronatem poszczególnych wystawców.