Jak ma wyglądać program tegorocznej wystawy?
W pierwszym dniu odbędzie się seminarium „Opakowanie a człowiek i jego środowisko. Gospodarka Opakowaniami – ekologiczne i środowiskowe aspekty”. Przygotuje je Polska Izba Opakowań. Miejsce i termin seminarium nie zostały wybrane przypadkowo. PAKFOOD i Polagra-Food to wyjątkowa okazja do spotkania się w jednym miejscu i czasie tych, którzy produkują opakowania oraz tych, którzy stanowią największą grupę ich użytkowników, a więc producentów żywności. Seminarium ma m.in. uświadomić zagrożenia dla środowiska i zdrowia człowieka jakie stwarzają odpady opakowaniowe oraz wypracować wnioski w sprawie minimalizowania szkodliwego oddziaływania wykorzystanych opakowań.
Tego dnia także Packaging Polska oraz Visual Communication zaplanowały specjalistyczne warsztaty poświęcone tematyce kreowania wizerunku marki w przestrzeni handlowej. Podczas warsztatów dowiedzieć się będzie można m.in. jak zwiększyć sprzedaż przy pomocy materiałów POS (point of Sale) i SRP (szelf ready packaging) oraz jak zakomunikować i sprzedać produkt poprzez opakowania. Prelegenci opowiedzą o innowacjach w trade marketingu, merchandisingu cyfrowym, a także o elementarnych jakościach wizualnych i czynnikach wpływających na sukces wizualny produktu.
Drugi dzień targów przyniesie kolejne wydarzenia - „Color Management – sposób na zwiększenie konkurencyjności w obecnych realiach rynkowych”. Będzie to konferencja z cyklu Akademii Zarządzania Barwą, którego organizatorem jest wydawnictwo Polski Drukarz. Wśród poruszanych zagadnień znajdą się tematy związane z analizą rynku poligraficznego i opakowaniowego, standardami i normami obowiązującymi w poligrafii i granicami tolerancji zawartymi w normach, urządzeniami i oprogramowaniem ułatwiającym standaryzację w drukarni, jak również praktyczne rady dla użytkowników różnych technik druku i przydatne na poszczególnych etapach produkcji poligraficznej.
Tego samego dnia Polska Izba Opakowań zaprasza na konferencję z okazji 15-lecia swojej działalności. W programie spotkania znajdą się m.in. sesja na temat przemysłu i rynku opakowań w Polsce. Kolejne seminarium związane z tematyką targów zaplanowane jest przez Izbę na trzeci dzień targów. Wtedy to będzie mowa o kodach kreskowych i ich znaczeniu i zastosowaniu w procesie produkcji, zbytu i logistyki opakowań. Spotkanie to będzie szczególnie przydatne w świetle zmian, które wprowadzone zostaną w przyszłym roku.
Grupa MTP
Lider polskiego rynku spotkań, organizator targów, wydarzeń kulturalnych i sportowych, konferencji i kongresów.
Polska