Zwiększenie zdolności produkcyjnych, poszerzenie oferty oraz wykorzystanie przewagi zdobytej dzięki uzyskaniu najwyższych certyfikatów jakości - tak przedstawiają się najważniejsze tegoroczne cele firmy Druk-Pak. Ponadto spółka bardzo poważnie rozważa debiut na warszawskiej giełdzie.
Druk-Pak jest jednym z największych w Polsce producentów opakowań z tektury litej i jedynym, który potwierdził audytem niezależnej instytucji certyfikującej wypełnianie najsurowszych standardów w zakresie jakości, higieny i bezpieczeństwa produkcji.
Spółka w ostatnich dniach, jako pierwsza w kraju, uzyskała certyfikat ISO 15378, łączący wymagania systemu zarządzania jakością ISO 9001:2000 z wymaganiami Dobrych Praktyk Produkcyjnych (GMP).
- Współpracujemy przede wszystkim z producentami leków. Posiadanie certyfikatu ISO 15378 stanowi istotną przewagę konkurencyjną w szczególności, że jego wdrożenie było odpowiedzią spółki na zapotrzebowanie większości klientów. Nie ukrywamy, że bycie pionierem w tym zakresie daje nam ogromną szansę na zwiększenie udziału w rynku opakowań leków - mówi Paweł Kalbarczyk, prezes zarządu Druk-Paku.
Spółka w najbliższym czasie planuje m.in. zwiększenie zdolności produkcyjnych i wzbogacenie oferty. Według ocen specjalistów w Polsce wzrost produkcji opakowań trzykrotnie przewyższa tempo wzrostu PKB.
- W najbliższych latach oczekujemy dalszego zwiększenia zapotrzebowania na opakowania z papieru i tektury. Ich zużycie w naszym kraju jest ciągle ponad dwukrotnie niższe niż średnia w Unii Europejskiej - tłumaczy prezes Kalbarczyk.
Już teraz, dzięki samowystarczalności w przygotowaniu i prowadzeniu procesów produkcji, Druk-Pak jest w stanie szybko dostosować się do indywidualnych i często zmieniających się potrzeb klientów.
Spółka dysponuje własnym studiem DTP, przygotowalnią w technologii CtP (Computer to Plate), wydziałem produkcji wykrojników, a także sama wykonuje matryce pisma Braille`a. To niezwykle istotne, bo od 2008 r. wszystkie noworejestrowane w Polsce musza posiadać opakowania z oznaczeniami dla niewidomych.
Jednym z rozważanych przez spółkę sposobów sfinansowania planowanych inwestycji jest publiczna emisja akcji w drugiej połowie 2008 roku i debiut na warszawskiej giełdzie.
- Decyzja o upublicznieniu będzie zależała od sytuacji na GPW. Druk-Pak jest bardzo dobrą spółką i jeśli na rynku będzie panowała zła koniunktura, mamy przygotowane inne scenariusze finansowania rozwoju - mówi Marek Chłopek z Penton Partners, firmy zarządzającej funduszami private equity, kontrolującymi Druk-Pak.
Druk-Pak S.A. jest jednym z największych w Polsce producentów opakowań tekturowych przeznaczonych do jednostkowego pakowania towarów dla indywidualnych konsumentów. Ponad 70 proc. sprzedaży spółki kierowana jest do wiodących firm farmaceutycznych oraz opatrunkowych (np. Glaxo SmithKline, US Pharmacia, Lek, TZMO). Pozostała część trafia do branży spożywczej i chemicznej.