DuPont wprowadza właśnie kilka innowacyjnych rozwiązań z zakresu tworzyw sztucznych i przeznaczonych do zastosowań w sektorze motoryzacyjnym.
Koncern przygotowuje ogólnoeuropejską wystawę "Driven by Science". Przez sześć tygodni ekspozycja z najnowszymi rozwiązaniami DuPont zawita do siedmiu państw, w tym Polski. Nie zabraknie prezentacji najnowocześniejszych rozwiązań z sektora tworzyw sztucznych dedykowanych branży motoryzacyjnej.
Pierwszym z nich będzie przedstawienie możliwości opartego na nylonie polimeru konstrukcyjnego DuPont Zytel.
Jego wartość polega na tym, że umożliwił on, by tworzywo sztuczne zastąpiło stal w elementach systemów wydechowych wszystkich pojazdów budowanych przez Volkswagena na platformie Golfa. Jego zastosowanie pozwoliło na ograniczenie wagi systemów wydechowych o blisko 50 proc.
System regeneracji oparów paliwa nowego Golfa, w którym, z powodu bliskości silnika, temperatury sięgają nawet 175 st. Celsjusza, był pierwotnie złożoną częścią z gumy i metalu, wymagającą wielostopniowej procedury montażu.
Tymczasem nowy komponent z tworzywa sztucznego to istotny przełom. Jest tak, ponieważ w tego typu częściach jeszcze nigdy nie próbowano zastępować metalu tworzywami. Materiał jest tu bowiem narażony na siły dynamiczne, kontakt z chemikaliami oraz wysokie temperatury. Przy blisko 50 proc. redukcji wagi, nowo zaprojektowany element wykonany wyłącznie z tworzywa Zytel pozwala na znacznie bardziej wydajny, jednofazowy montaż.
Druga z nowości ze świata tworzyw i dla branży motoryzacyjnej, to wielowarstwowa technologia kompozytowa DuPont Spallshield.
Umożliwia ona wykorzystanie szkła laminowanego o jeszcze lepszych niż dotychczas właściwościach ochronnych i jeszcze mniejszej wadze.
Spallshield to kompozyt, którego właściwości nawet ośmiokrotnie przekraczają wartości osiągane przez szkło wielowarstwowe. Laminat składa się z jednej warstwy szkła łączonej z dwoma warstwami tworzyw sztucznych, z czego jedna znajduje się od wewnątrz. Wyeliminowawszy jedną tradycyjnie występującą powłokę szklaną i zastąpienie jej błoną poliestrową odporną na ścieranie, zmniejszono wagę nawet o 30 proc. Technologia ta została już przyjęta przez jednego z największych liderów samochodów na świecie produkującą samochody luksusowe.
DuPont to firma z ponad 200 - letnią tradycją. Działa w ponad 70 krajach.
Dział Polimerów Konstrukcyjnych DuPont może się pochwalić produkują i sprzedażą termoplastycznych żywic poliestrowych, żywic acetalowych, termoplastycznych elastomerów poliestrowych, konstrukcyjnego wulkanizatu termoplastycznego, wzmacnianych minerałami żywic nylonowych, polimerów ciekłokrystalicznych, żywic nylonowych oraz poliamidów konstrukcyjnych. Produkty te są stosowane na światowych rynkach w takich branżach jak lotnictwo, AGD, motoryzacja, produkty konsumenckie, sektor elektryczny, elektroniczny, medyczny.