- Inicjatywa EKOCYCLE™ to platforma wpisująca się w naszą wizję bezodpadowej działalności i zrównoważonego rozwoju — powiedziała Bea Perez, wiceprezes i dyrektor generalna ds. zrównoważonego rozwoju w firmie Coca-Cola. – Coca-Cola i will.i.am w niepowtarzalny sposób wspólnie wypromują recykling na równi z innymi znanymi markami, tworząc lifestyle’owe produkty pożądane przez konsumentów na całym świecie. Dzisiejsze pokolenie młodych konsumentów reprezentuje aktywną siłę. Marka EKOCYCLE™ chce być czynnikiem motywującym ich do podjęcia działań w ramach globalnego ruchu na rzecz zrównoważonego rozwoju.
Firma Coca-Cola przekaże przypadającą na nią część dochodów licencyjnych, generowanych przez markę ECOCYCLE™, aby wesprzeć inne organizacje zajmujące się recyklingiem i działaniami na rzecz społeczności lokalnych. W ciągu kolejnych pięciu lat Coca-Cola zobowiązuje się przeznaczyć na te cele, co najmniej milion dolarów. Są to środki dodatkowe, niezależne od 1% przychodów operacyjnych przekazywanych na cele charytatywne za pośrednictwem Fundacji Coca-Cola.
Earth911®, serwis oferujący największy w USA katalog recyklingowy, który podaje ponad 1,5 miliona sposobów recyklingu, zamierza udostępnić konsumentom interaktywny katalog recyklingowy pod adresem EKOCYCLE.com.
- Recykling to jedno z najprostszych działań z dziedziny zrównoważonego rozwoju i ekologii, jakie mogą podjąć konsumenci. Jednak brak stałego dostępu do lokalnych opcji i informacji dotyczących recyklingu jest często przyczyną frustracji — powiedziała Raquel Fagan, wiceprezes ds. mediów w organizacji Earth911. – Inicjatywa EKOCYCLE™ reprezentuje myślenie przyszłościowe i pokazuje, jaką rolę w eliminowaniu tych braków mogą odegrać przedsiębiorstwa.