Na szczególną uwagę zasługuje opatentowany układ smarowania dźwigni kolanowej w układzie zamkniętym. W przypadku standardowych otwartych układów smarowania większości producentów wtryskarek z napędem elektrycznym, podczas smarowania powstaje „mgła olejowa”, która przedostając się do przestrzeni pracy formy wtryskowej, zanieczyszcza ją. Zastosowany we wtryskarkach E-LION zamknięty układ smarowania eliminuje to. Dzięki czemu wtryskarki te w standardowym wyposażeniu przystosowane są dla produkcji „w czystych pomieszczeniach”.
Jednostka wtryskowa
Jednostka wtryskowa zbudowana jest w ten sposób, że wszystkie serwosilniki oraz przekładnie zabudowane są specjalnymi osłonami, dzięki czemu znacznie obniżono poziom hałasu. Ruch posuwisty ślimaka realizowany jest za pomocą specjalnej podwójnej konstrukcji przekładni zębatej. Rozwiązanie to pozwala realizować w wersji E-LION „Master”: prędkości wtryskiwania 450 mm/s, obroty ślimaka 530 obr./min oraz moment obrotowy ślimaka 1500 Nm (dla agregatu serii 840). Odpowiednie rozmieszczenie przegubów i łożysk agregatu wtryskowego likwiduje moment obrotowy wywołany siłą docisku agregatu (tzw. siła przyłożenia dyszy).Zastosowanie precyzyjnego układu pomiaru specyficznego ciśnienia wtryskiwania gwarantuje, nieosiągalną u innych producentów, powtarzalność fazy wtryskiwania i docisku. Dla ślimaków o najmniejszej średnicy możliwe jest wybudowanie tego ciśnienia do wartości powyżej 2400 bar.