Firmy Emsur oraz Eximpack nawiązały w ub.r. współpracę za sprawą częściowej akwizycji rosyjskiej fabryki. Firmy obchodzą właśnie rocznicę tego strategicznego ruchu, który był ważnym krokiem w kierunku stania się globalną organizacją oraz wzmocnienia obecności w Europie.
Firma Eximpack, założona w 1998 roku, oferuje elastyczne opakowania przeznaczone głównie do sektora napojów, nabiału i artykułów spożywczych dla takich firm jak Coca-Cola, PepsiCo, Marevan, Ehrmann i Wrigley. Zdolność produkcyjna fabryki obejmuje ekstruzję, laminowanie, druk metodą rotograwiury, oraz konwerting, a ich flagowymi produktami są rękawy termokurczliwe. Zakład posiada wykwalifikowany zespół pracowników liczący łącznie 240 osób, a powierzchnia zakładu wynosi ponad 10 tys. m kw.
- Współpraca z firmą Eximpack opiera się na naszej wiedzy technicznej i rynkowej, aby służyć naszym klientom na całym świecie. Dzięki akwizycji Eximpack, Emsur zyskuje dodatkowe możliwości produkcyjne i know-how niezbędne do spełnienia naszych ambicji rozwoju na elastycznym rynku opakowań na globalnym poziomie - mówi Alain Zijlstra, CEO w Emsur.
Partnerstwo z Eximpack podkreśla zaangażowanie Emsur w budowanie obecności na rynku rosyjskim oraz jego wkład w zwiększenie dostaw wysokiej jakości produktów w regionie Europy Wschodniej.
- Połączenie sił jest zawsze korzystne; jesteśmy dumni z naszych osiągnięć w ciągu ostatnich lat i teraz mamy okazję połączyć nasze wysiłki, wiedzę oraz doświadczenie z nowym globalnym partnerem, jakim jest Emsur. Jednocześnie myślimy o nowych produktach i innowacjach , które są kluczowym elementem naszej strategii rozwoju. Spodziewamy się, że Eximpack osiągnie nowy poziom globalny przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich zalet lokalnych dostawców - dodaje dyrektor Emsur-Eximpack, Andrey Smirnov.
Emsur jest oddziałem Grupo Lantero, który zajmuje się produkcją elastycznych opakowań skierowanych głównie do sektora spożywczego, z zastosowaniem zarówno rotograwiury, jak i druku fleksograficznego.
Spółka posiada 10 zakładów produkcyjnych: w Hiszpanii, Polsce, Meksyku, Argentynie, Brazylii, Francji, Rosji i Stanach Zjednoczonych oraz 7 biur sprzedaży, które umożliwiają jej prowadzenie działalności w ponad 62 krajach w Amerykach, Europie, Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Azji.
Źródło: Emsur