Producenci i designerzy opakowań stawiają na kibiców sportowych, zwłaszcza tych interesujących się piłką nożną. Zbliżające się Euro 2008 powoduje prawdziwy wysyp nowych kreacji opakowaniowych skierowanych do fanów sportu i czerpiących inspirację z nadchodzącego wydarzenia. Szczególnie dobrze widać to w branży piwowarskiej.
Opakowania z motywami sportowymi przygotowali już producenci m.in. piwa Warka oraz Tyskie. Puszki tych browarów zyskały w ostatnim czasie nową szatę, nawiązującą do zbliżającej się imprezy. Jeszcze w tym miesiącu działania marketingowe związane z mistrzostwami rozpocznie Carlsberg Polska. Do sklepów trafiło już piwo duńskiego koncernu w puszkach i butelkach z limitowanej serii. Producenci piwa zacierają ręce, bo sprzedaż alkoholu powinna w czerwcu wzrosnąć o blisko jedną trzecią.
Jeśli chodzi o technologię produkcji aluminiowych puszek, to jest ona oczywiście w pełni zautomatyzowana. Cienki walec z aluminium jest cięty na części o wymiarze wysokości puszki, a następnie dolutowuje się do niego denko i wieczko. Po napełnieniu puszki następuje jej zamknięcie.
W tej chwili na świecie zużywa się ponad 220 mld puszek rocznie. W Polsce ta liczba zbliża się do 3 miliardów. Ogromną przewagę (90 proc.) stanowią półlitrowe puszki na piwo.
Jeszcze jednym, nieco innym obszarem, na którym łączą się kampanie promocyjne nakierowane na sport i kibiców z przemysłem opakowaniowym jest pomysł, na który wpadli działacze klubu Lech Poznań. Od marca w Wielkopolsce sprzedawany jest napój o nazwie Energia Lecha, produkowany przez firmę Wosana. I tu zostało stworzone opakowanie nawiązujące do motywów sportowych.