Firma Veriplast opracowała nowe innowacyjne etykiety o nazwie Ekstra Slim Labels. Mogą być one zadrukowywane zarówno w technice fleksograficznej jak również w rotograwiurowej. Ich wielką zaletą jest ogromna redukcja grubości w porównaniu z dotychczasowymi etykietami.
To co przesądza o jakości nowych Ekstra Cienkich Etykiet koncernu Veriplast, to fakt, że do utrzymania ich w pozycji płaskiej w trakcie całości procesu drukowania i cięcia, a także w trakcie aplikacji w technologii IML wymagana jest zaawansowana wiedza techniczna i dysponowanie najlepszymi urządzeniami.
Poziom grubości etykiet osiąga wartość 38 mikronów, a to oznacza że jest ona cieńsza aż o blisko o 30 mikronów od standardowych produktów tego typu. Postęp jaki w dziedzinie zmniejszania poziomu etykiet wykonał w ostatnich latach Veriplast jest imponujący. Jeszcze bowiem w 1994 r. typowe etykiety koncernu liczyły sobie 75 mikronów. Od tego czasu więc ich grubość spadła o połowę.
- Jeszcze ważniejsze jest jednak to, że nasza Ekstra Cienka Etykieta o grubości 38 mikronów pozwala na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery o 30 proc. w porównaniu do takiej samej etykiety, ale o grubości 60 mikronów. To przełomowe osiągnięcie technologiczne pozwala nam utrzymać niezwykle precyzyjny nadruk na etykietach - zapewniają przedstawiciele firmy.
Podstawą do takiego wyliczenia jest opakowanie 500 g tłuszczu etykietowane z pięciu różnych stron. Warto wiedzieć, że redukcja CO2 z miliona takich etykiet równa jest ilości CO2 emitowanego przez auto pokonujące dystans 7 tys. km.
Co więcej zminimalizowanie grubości etykiety do 38 mikronów oznacza nie tylko pożądany wpływ na wagę etykietowanego opakowania, ale też pozwala na optymalizowanie kosztów transportu poprzez uzyskanie większej ilości etykiet w opakowaniu, optymalizowanie czasu zmiany na wtryskarce na skutek większej ilości etykiet w pili. Mniejsza grubość oznacza wreszcie dopasowanie poziomu zużycia tworzyw sztucznych do zobowiązań wynikających z ISO 14001.
Działająca również w Polsce firma Veriplast korzysta z szerokiego zakresu techniki i technologii - od wytłaczania, poprzez procesy formowania aż po dekorację. Specjalizuje się głównie w projektowaniu, produkcji i dostawach opakowań jednorazowych. Jej roczne obroty osiągają poziom 400 mln euro.
Oprócz Extra Slim Labels do jej największych osiągnięć należy m.in. opracowanie technologii EcoCell, która zapewnia do 20 proc. redukcji wagi w zastosowaniach FFS, a także technologii Slim (Super Light Injection Molding), dającej do 10 proc. redukcji wagi i zapewniającej unikalny proces produkcji opakowań cienkościennych.
Działalność firmy skupia się na pięciu głównych obszarach. Są to: rozwiązania elastyczne - folie do opakowań indywidualnych, zbiorczych i paletowych, samo-stojące torby, woreczki, opakowania zamykane na suwak, kurczliwe folie do owijania palet; rozwiązania recyklingowe - produkcja folii z polietylenu pochodzącego z recyklingu; rozwiązania dekoracyjne - IML, stosowanie ozdobnych i nadrukowanych etykiet i rękawów; rozwiązania opakowań konsumenckich: opakowania jednorazowe głównie do pakowania żywności produkowane w technologii termo-formowania, wtrysku i IML; rozwiązania dla cateringu: opakowania jednorazowe pod zamówienia hoteli itp.
Extra Slim Labels firmy Veriplast
2008-01-23